CarcassonneCZE @CarcassonneCZE Discord RSS

Vítejte na fóru věnovanému deskové hře Carcassonne! x


Avatar
Pochlubte se - Odehrané hry (kombinace rozšíření)
téma založeno uživatelem Chmura - 14.2.2016, 23:04

Uživatele, kteří přidali do tohoto tématu příspěvek: [ZRUŠIT filtrování příspěvků]
0Marty0 1 adahy 1 Anilvap 2 Asusik 3 Bumsakalaka 24 Chmura 53 CryingOnion 1 daniel.bartosek.85 1 Drewie 7 Eldenroot 6 Fanny 12 GinBook 2 Jana.Zat 1 Kamzik 2 Knorovi 1 Mati 5 maxpax318 2 Petr Chytka 3 Petr Hájek 4 pripluv 7 rpo7 1 Sandrus90 8 skautik 2 šmoula 13
#1
Tak já taky jeden postřeh přidám…

1. ROZŠÍŘENÍ: Základní hra (s opatem), rozšíření: družina, hostince a katedrály, trhy v Lipsku (jako startovní karty), strážní věže, labyrint (tzn. 110 herních karet).

2. POČET HRÁČŮ: dva a dva (jakože první hru dva  [Obrázek: red-meeple.png] + [Obrázek: blue-meeple.png] a druhou hru jiný druhý hráč [Obrázek: red-meeple.png] + [Obrázek: yellow-meeple.png] ). Plánuji zkusit ve třech [Obrázek: red-meeple.png] + [Obrázek: blue-meeple.png] + [Obrázek: yellow-meeple.png] (ale děti se vždy pohádají, tak spolu nechtějí hrát Usměvavý ), případně ve čtyřech [Obrázek: red-meeple.png] + [Obrázek: blue-meeple.png] + [Obrázek: yellow-meeple.png] + [Obrázek: green-meeple.png] (až ukecám i ženu).

3. KOMPATIBILITA: u všeho jsme dodržovali konkrétní pravidla a fungovalo to bez kolizí.

4. PRAVIDLA: trochu musíme vypilovat strážní věže, ale to je dáno tím, že jsme s nimi hráli poprvé.

5. HODNOCENÍ HRÁČŮ: i děti hru zhodnotili jako dobrou (a to je co říct), rozšíření přidávají další možnosti. Protože jsme hráli ve dvou, byl na konci vysoký bodový zisk (např.: 250 vs. 220 bodů) oproti základní hře (tedy oproti tomu, na co jsme byli zvyklí). Pomalu docházím k tomu, že základní hra bez rozšíření nemá ten správný drajv.

6. HERNÍ ČAS: vždy asi hodinu a půl.

7. POZNÁMKA: aby hráči zbyli meeplové na pořádnou hru, je vhodné do Lipska umístit maximálně dva meeply. Samotná pravidla u Trhů v Lipsku zmiňují, že jestli je k dispozici pro každého hráče meeple navíc, je vhodné zařadit jej do hry (a s tím se nedá než souhlasit). Přemýšlím, že pro toto rozšíření stáhnu meeply z bodovací tabulky a tam je něčím nahradím (napadají mne figurky z Člověče nezlob se, jen tam většinou nebývají všechny potřebné barvy — když seženu klasické meeplíky, budu mít tendenci je stáhnout taky Usměvavý ). Meeplové z družiny tady svojí přítomností hodně pomohli.

Jsem zvědav, jak to půjde, až časem přidám další rozšíření (protože krom řeky jsme použili vše, co momentálně máme). BTW, to Lipsko mne baví jakože hodně  Usměvavý .

V PŘÍLOZE: stav hry během vyhodnocování...

Přiložené soubory Miniatury
   
Odpovědět
#2
Tak mi to nedalo a v dalším kole (zase jsme na to tedy byli jen  [Obrázek: red-meeple.png]  +  [Obrázek: yellow-meeple.png] ) jsme přidali řeku. Ten vizuální dojem je prostě zásadní  Vítěz .

1. ROZŠÍŘENÍ: Základní hra (s opatem a řekou I.), rozšíření: družina, hostince a katedrály, trhy v Lipsku (jako startovní karty), strážní věže, labyrint (tzn. 133 herních karet — přidali jsme i startovní kartu ze základní sady).

2. POČET HRÁČŮ: dva.

3. KOMPATIBILITA: u všeho jsme dodržovali konkrétní pravidla a fungovalo to bez kolizí. Po rozložení Lipska jsem přidal kartičku řeky (karta s mostem přes řeku tak, abych neomezil jednu cestu do Lipska a položenou tak, abych potenciálně neblokoval město, které je na kartičkách Lipska), viz obrázek.

4. PRAVIDLA: Strážní věže jsem dopiloval, zase mám trochu zmatek v Labyrintu (dotazy zkusím formulovat do jiného příspěvku).

5. HODNOCENÍ HRÁČŮ: jak hráčem, tak přihlížejícím (tak mnou) hodnocena velice dobře a hratelně, vizuální dojem řeky je u nás prostě velké plus (já snad koupím šesté rozšíření kvůli řece II.), dcerka během hry uhrála 298 bodů, čímž mne zase docela rozdrtila  Velký úsměv . Ona má prostě čuch na louky  Palec nahoru .

6. HERNÍ ČAS: opět asi hodinu a půl.

7. PŘÍLOHY: obrázek 1 — startovní pozice, obrázek 2 — kdesi v průběhu hry, obrázek 3 — před koncem hry.

Přiložené soubory Miniatury
           
Odpovědět
#3
Dnes jsme to dali  [Obrázek: red-meeple.png]  +  [Obrázek: yellow-meeple.png]  +  [Obrázek: blue-meeple.png]  a dobrý.

Ještě k řece — namyslel jsem to tak, že je možné libovolně přikládat na jakoukoli stranu až do doby, než někdo sejme pramen, pak se logicky pokračuje už jen na jednu stranu. Jezero necháváme dle původní myšlenky poslední.

Po dnešku jsem musel přidat upgrade — řeku je možno buď prodlužovat v přímce, nebo zatáčet pouze směrem od Lipska.

Docela se mi zamlouvá myšlenka implementovat řeku II. (kterou zatím nemám) a rozjet ji z druhé strany jako samostatný vodní tok  Usměvavý .
[-] 1x   Chmura
Odpovědět
#4
Jo, o tomto vim, ale když už de facfo začínám s dvěma začátky, říkám si, proč tam nenacpat i třetí. Ale třeba to pak vyhodnotím jako blbost...
Odpovědět
#5
Včera jsme si pro radost pořídili v kamenné prodejně (a asi i proto, že tam bylo jediné) druhé rozšíření, tak jsme to hned museli prubnout  Wau .

1. ROZŠÍŘENÍ: Základní hra (s opatem a řekou I.), rozšíření: družina, hostince a katedrály, kupci a stavitelé, trhy v Lipsku (jako startovní karty), strážní věže, labyrint (tzn. 147 herních karet — opět jsme přidali startovní kartu ze základní sady).Dále jsme implementovali žetony na kláštery. Pozn., v minulých příspěvcích s kombinací rozšíření jsem se asi sekl s počtem herních karet, FYI (pro koho to je životně důležité, tak si to spočítá sám).

2. POČET HRÁČŮ: dva ( [Obrázek: red-meeple.png]  + [Obrázek: yellow-meeple.png] ).

3. KOMPATIBILITA: u všeho jsme dodržovali konkrétní pravidla a fungovalo to bez kolizí. Startovní rozložení je již stabilní (Lipsko + kartička s řekou; cesta s mostkem a přikládá se na tu stranu Lipska, kde není další část města; řeka se pokládá dle svých pravidel a nesmí se zalamovat směrem k Lipsku).

4. PRAVIDLA: dodržovány všude, bez kolizí.

5. HODNOCENÍ HRÁČŮ: dost dobrý.

6. HERNÍ ČAS: skoro dvě hodiny, kdyby to dítě tak neblblo, dá se stihnout za hodinu a půl.

7. POZNATKY: první i druhé velké rozšíření jsou vážně základ, Lipsko mne baví čím dál tím více, žetony klášterů pěkně doplňují žetony zboží, mám asi malý stůl  Velký úsměv . Končili jsme s bodovým ziskem 367 × 253 bodů, podařilo se mi uzavřít město za 75 bodů a ještě jsem jím získal převahu látky, která šla v pohodě udržet do konce hry (kdybych měl v Lipsku rytíře ve čtvrti razičů mincí, mám dalších 15 bodů).
Věštkyně do toho všeho stále půjde a už se nemůžu dočkat...

Přiložené soubory Miniatury
   
[-] 3x   Chmura, Karel, Petr Chytka
Odpovědět
#6
Dnes jsme po dlouhé době nepoužili všechna rozšíření naráz (bo nebyl čas), ale přidali jsme jednu novinku a bylo to také moc fajn.

1. ROZŠÍŘENÍ: Základní hra (s opatem a řekou I.), rozšíření: družina, hostince a katedrály, kupci a stavitelé, hrady. Dále jsme implementovali žetony na kláštery. Startem byla řeka.

2. POČET HRÁČŮ: dva ( [Obrázek: red-meeple.png]  + [Obrázek: yellow-meeple.png] ).

3. KOMPATIBILITA: v pohodě bez kolizí.

4. PRAVIDLA: dodržovány všude, bez kolizí.

5. HODNOCENÍ HRÁČŮ: dost dobrý. Jako vlastně výborný, protože dítko (zejména díky šikovně umístěným hradům) za tento spiel nasbíralo, u nás zatím rekordních, 423 bodů (já 292) — z tohoto plyne, že se hrady chytly a určitě jsme je nepoužili naposledy.

6. HERNÍ ČAS: hodina a půl (to už je takový náš ± čas).

7. POZNATKY: jsem si tak zvykl na Lipsko, že mi tady už normálně chybělo  Bláznivý . Ale dobrý, myslím, že tato kombinace bude jednou z velice oblíbených. Ale už se těším, až to všechno napráskáme dohromady!
Odpovědět
#7
Konečně jsme mohli zahrát úplně vše, co se u nás sešlo, v jednom velkém spielu Bláznivý .

1. ROZŠÍŘENÍ: Základní hra (s opatem a řekou I.), rozšíření: družina, hostince a katedrály, kupci a stavitelé, trhy v Lipsku, strážní věže, labyrint, věštkyně, hrady. Dále jsme implementovali žetony na kláštery. Startem byla řeka.

2. POČET HRÁČŮ: dva.

3. KOMPATIBILITA: v pohodě bez kolizí. Něco jsem řešil u Lipska (jako nějaký hrad, nebo tak něco), ale protože jsem už zapomněl detaily, tak to asi klaplo na pohodu.

4. PRAVIDLA: dodržovány všude, bez kolizí.

5. HODNOCENÍ HRÁČŮ: pořád dost dobrý. Hrady se stávají čím dál oblíbenějšími, je faktem, že je-li protihráč "škodič", tak se přes hrady dobře veze s vámi...

6. HERNÍ ČAS: dvě hodiny.

7. POZNATKY: Ještě by to chtělo mosty  Mrknutí

Přiložené soubory Miniatury
   
Odpovědět


Pravděpodobně související témata…
Téma Autor Odpovědi Shlédnuto Poslední příspěvek
Pochlubte se - pošta Eldenroot 1 382 230 366 28.3.2024, 13:09
Poslední příspěvek: Sandrus90
Pochlubte se - S kým hrajete? Chmura 49 15 140 27.3.2024, 22:36
Poslední příspěvek: Chmura
  Pochlubte se - pošta NEJDE! Chmura 29 8 984 27.3.2021, 22:43
Poslední příspěvek: Silveralius
Pochlubte se - Co největší hrou Petr Blanc 16 10 209 28.8.2018, 10:47
Poslední příspěvek: Karmyn



Uživatel(é) prohlížející tohle téma: 5 host(ů)