44 Příspěvky: Poděkování obdrženo:27 12/2017 Registrace:
Žilinský kraj (Slovensko)
Zdravím,
s Carcassonne som začal pred pár dňami a rád by som sa opýtal niečo ohľadom priebehu hry.
Pravidlám rozumiem veľmi jasne, okrem jednej nevysvetlenej veci:
Ak už nemám žiadneho družníka, ťahám si kartu a vytiahnem kartu ktorou dokážem uzavrieť mesto/kláštor/cestu, kde mám družníka, tak keď ju použijem na uzavretie, tak po započítaní bodov získam družníka do zásoby. Môžem ho v danom ťahu znovu použiť, keďže som ho získal do zásoby a ešte nevyužil možnosť družníka umiestniť?
Príde mi to ako nezmysel, pretože ak by som ho mohol použiť na práve pridelenú kartu ktorou som napr. mesto zavrel a znovu umiestnil družníka na mesto, získam tým pádom dvojnásobok bodov. Pokiaľ nemôžem, je to v rozpore so vzatím opáta z poľa - teda tento krok mi nahrádza umiestnenie.
Rovnaký princíp je ten, ak uzavriem úmyselne mesto inému hráčovi a po započítaní bodov a jeho odstránenie z poľa môžem umiestniť družníka na rovnakú časť, keďže tá časť nie je nikým obsadená a tým získať body aj ja. Čo je nelogické.
Podľa môjho názoru má prednosť ťah karty, umiestnenie karty a družníka a potom započítanie bodov a návrat v prípade uzavretia. Tým pádom sa vyriešil problém zdvojnásobenia bodov a dostali sme odpoveď, či je možné umiestniť družníka, ktorého zatiaľ nemám ale dostanem a teda: NIE, nie je to možné. Je to tak?
44 Příspěvky: Poděkování obdrženo:27 12/2017 Registrace:
Žilinský kraj (Slovensko)
2.1.2018, 11:37
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 2.1.2018, 11:38 uživatelem BloBlo.)
Ďakujem za rýchlu odpoveď.
Včera sme hrali a napadli ma ďalšie dve otázky:
1. Ak obsadí hráčov sedliak lúku, môže priložiť ďalšiu figúrku sedliaka na danú lúku aj iný hráč alebo platí rovnaké pravidlo ako pre mesto a cestu? A teda je možné mať na lúke 2 sedliakov rôznej farby len cez spojenie dvoch lúk do jednej, popr. 2 sedliakov rovnakej farby taktiež výlučne cez spojenie rovnako ako to platí pre mesto alebo cestu.
2. Ak hráme s riekou a pridávame karty po toku rieky, čo robiť v prípade ak nám karty nesedia ak niekto vytvoril rieku v tvare písmena U a krajiny k sebe nepasujú?
44 Příspěvky: Poděkování obdrženo:27 12/2017 Registrace:
Žilinský kraj (Slovensko)
Tak opäť zdravím,
dnes mám otázku na rozšírenie 3 - Princezná a drak
Ak hráč vytiahne sopku/kartu so symbolom draka, umiestni draka na danú kartu sopky/kartu so symbolom draka (ak už sopka bola umiestnená) je to jeho posledný úkon v jeho ťahu s figúrkou draka? Teda môže figúrku draka posunúť taktiež nejakým smerom alebo tak môže učiniť najbližšie ďalší hráč v poradí, ktorý sa rozhodne o smere?
Hra sa stopne, ak sa objaví drak - tzn. stopnú sa všetky klasické ťahy a pohybuje sa výlučne drak hráčmi, pokiaľ nemá slepú uličku / 6 krokov? Ak sa hra stopne (pohybuje sa len drak, karty sa neumiestňujú a taktiež ani figúrky) a drak už dosiahol svoj limit pohybu, pokračuje hráč, ktorý s ním pohol ako prvý?
Neviem, či tomu stopnutiu rozumiem správne, preto sa pýtam :D
Vďaka ;)
44 Příspěvky: Poděkování obdrženo:27 12/2017 Registrace:
Žilinský kraj (Slovensko)
Aha, no a po 6. krokoch draka hra pokračuje normálne a začína hráč, ktorý s ňou začal prvý pohybovať? Aby sa mu vykompenzoval jeho ťah karty a umiestnenie figúrky, ktoré nemohol učiniť alebo hra pokračuje normálne a ide ďalší hráč, ktorý je na rade?
44 Příspěvky: Poděkování obdrženo:27 12/2017 Registrace:
Žilinský kraj (Slovensko)
Ahoj,
mám otázku ohľadom víly.
V prípade, že vytiahnem kartičku, uzavriem ňou svoje vlastné mesto, môžem umiestniť v rámci pridania figúrky niekde na figúrku v meste vílu a tým získať x3 body?
Tak to hrávame, podľa pravidiel ide - vytiahnutie karty, umiestnenie figúrky, započítavanie bodov. Tak predpokladám, že uzavriem kartou oblasť, ešte stále na ňu môžem pridať figúrku rovnako ako to platí pre "rýchle body" s mestami 2 kartičky = 4 body. Čo je ten istý princíp.
44 Příspěvky: Poděkování obdrženo:27 12/2017 Registrace:
Žilinský kraj (Slovensko)
Zdravím, chcem sa opýtať pár otázok ohľadom pravidiel:
1. Dá sa fantóm pridať na plochu s akoukoľvek inou figúrkou? Napr., je možné pridať fantóma na danú kartu a na tú istú kartu pridať napr. opáta, prasiatko, voz, staviteľa, atď.? Je možné v rámci ťahu fantóma pohybovať aj s neutrálnymi figúrkami, ako napr. vílou, umiesnením dieliku veže alebo odstránením vlastného opáta?
2. Ak hráč uzavrie kláštor kartou svätyne, na ktorú umiestni svoju figúrku, dostane hráč s kláštorom body a hráč za svätyňu 0 a následne figúrku v tom istom ťahu odstráni? Alebo sa to v danom ťahu zatiaľ "nerieši"? Podľa logiky, by mal hráč dostať 0 bodov, keďže body sa pripočítavajú v poslednom kroku ťahu a za svätyňu, ktorú práve pridal by mal dostať 0 bodov.
3. Počíta sa časť mesta Carcassonne k uzavretiu kláštora alebo svätyne?
44 Příspěvky: Poděkování obdrženo:27 12/2017 Registrace:
Žilinský kraj (Slovensko)
Vďaka, myslel som si to, len mi nechceli veriť :D
Ďalej, keď časť mesta, ktorá obklopuje kláštor sa počíta k uzavretiu kláštora, je trochu nefér keď sa drak musí vyhýbať mestu. Chápem, že figúrky v meste žrať nemôže, ale ak ide drak ponad prázdne mesto, prečo by mal ísť obkľukou? My sme hrali tak, že drak preletel aj ponad mesto, ale hrali sme s mestom len ako štartovacou kartou. V prípade hry s grófom, by mohlo platiť to isté, len figúrky by mali byť imúnne a drak mestom len preletí.
44 Příspěvky: Poděkování obdrženo:27 12/2017 Registrace:
Žilinský kraj (Slovensko)
No riešil som mesto Carcassonne - tu dvojkartu s 12-timi kartami, práve to mi nedáva zmysel a je to trochu nefér - ak je možné časťou mesta Carcassonne uzatvoriť kláštor, tak prečo by tam potom drak nemal mať prístup a musí ho obchádzať :D Osobne si myslím, že by figúrky mali byť imúnne, ale drak by mal mať prístup aj skrz mesto. Ale také sú pravidlá, nehádam sa, len mi to nepasuje.
|