Vítejte na fóru věnovanému deskové hře Carcassonne! x


Avatar
KE STAŽENÍ-PRAVIDLA Chyby v pravidlech od Albi a MINDOKu
téma založeno uživatelem peťul - 30.5.2015, 9:25
#1
Zakládám téma, ve kterém budou napsané chyby nacházející se v českých pravidlech od Albi a MINDOKu.

Modře - Původní text v pravidlech.
Červeně - Opravený správný text.
Zeleně - Doplňující informace

Hostince a katedrály:
Albi (Pravidla velké figurky)
Při bodování však má v příslušné krajině (na cestě, ve městě, na louce) dvojnásobnou hodnotu (počítá se jako 2 figurky). - Verze Albi
Při bodování se však v příslušné krajině (na cestě, ve městě, na louce) počítá jako 2 základní figurky. Nezdvojnásobuje počet získaných bodů, pouze přináší do převahy sílu dvou běžných figurek. - Verze MINDOK
Zde si mnoho hráčů, díky nepovedené formulaci „dvojnásobnou hodnotu“, špatně vyložilo pravidla k velké figurce. Pravidla od Mindoku už jsou napsaná mnohem srozumitelněji.


Kupci a stavitelé:
Albi, MINDOK (První a druhý tah stavitele)
• 3. Při příštím nebo některém dalším tahu umístí kartičku, která prodlužuje nebo uzavírá tuto cestu. IHNED si vezme ještě jednu kartičku a umístí ji na libovolné místo.
Provedou se všechny akce způsobené tímto tahem a hráč si poté vezme ještě jednu kartičku kterou může přiložit na libovolné místo.
Slovo „IHNED“ zde není úplně přesné. Nejprve se provedou všechny akce způsobené první přiloženou kartičkou a až poté si hráč může vzít druhou kartičku.
Příklad: Přiloží-li hráč kartičku se symbolem draka a rozšíří si tak cestu nebo město se stavitelem. Pohybuje se nejprve drak a až poté si hráč může vzít druhou kartičku.



Princezna a drak:
Albi, MINDOK (Pohyb draka a hodnocení dokončených oblastí)
V pravidlech není přesně specifikováno, kdy dochází k vyhodnocení, pokud je přiložena kartička se symbolem draka a je dokončena nějaká oblast.
Pokud je kartičkou se symbolem draka dokončena nějaká oblast, dojde k jejímu vyhodnocení až po pohybu draka.

Albi, MINDOK (Stavitel a selátko po pohybu draka)
• Je možné, že ve městě zůstane osamocený stavitel nebo na louce osamocené selátko (z rozšíření „kupci a stavitelé“) . Ti v tomto případě dále beze změny plní svoji funkci.
Ti se v tomto případě vracejí zpět do zásoby hráčům.
Albi mělo dvě verze pravidel. V první verzi se tento text vůbec nenacházel a v nové druhé už ano. Nový text poté převzal i Mindok.

Albi, MINDOK (Pravidla princezny)
• Pokud ji položí ke kartě s městem, kde stojí rytíř nebo více rytířů, musí jednoho rytíře (podle svého výběru) vrátit do zásoby jeho majiteli.
• Pokud ji položí ke kartě s městem, kde stojí rytíř nebo více rytířů, může jednoho rytíře (podle svého výběru) vrátit do zásoby jeho majiteli.

Albi, MINDOK (Umístění princezny do města)
Pokud je ve městě velká figurka, může být princeznou vrácena zpět do zásoby jen tehdy, nejsou-li ve městě žádné jiné figurky.
Pokud je ve městě základní figurka, velká figurka, starosta i vůz. Je v takovém případě jedno, která figurka je z města odstraněna jako první.
Zbytečná věta v pravidlech od Mindoku. Zde úplně stačí formulace, která je napsaná v tomtéž textu v závorce "podle svého výběru".
Albi mělo dvě verze pravidel. V první verzi se tento text vůbec nenacházel a v nové druhé už ano. Nový text poté převzal i Mindok.


Albi, MINDOK (Pravidla víly)
• Vždy, když některý z hráčů může umístit, ale neumístí, ve svém tahu žádnou svou figurku, smí vílu umístit na libovolnou kartu, na které již některá jeho figurka stojí (není tedy možné vílu přesunout, když hráč umisťuje kartu se sopkou nebo odstraňuje rytíře kartou princezny).
Vždy, když některý z hráčů neumístí, ve svém tahu žádnou svou figurku, smí vílu umístit na libovolnou kartu, na které již některá jeho figurka stojí (není tedy možné vílu přesunout, když hráč odstraňuje rytíře kartou princezny).
Modře zvýrazněné části textu z pravidel jsou v nich napsané zbytečně. Správně mají být pravidla podle červeného textu.


Věž:
Albi, MINDOK (Uvěznění figurky)
• Kdykoliv hráč umístí dílek věže, okamžitě může uvěznit jednu figurku kteréhokoliv z ostatních hráčů.
• Kdykoliv hráč umístí dílek věže, okamžitě může uvěznit kteroukoli jednu figurku.
Hráč může vrátit zpět do své zásby i vlastní figurku, takže to že je v pravidlech napsáno "kteréhokoliv z ostatních hráčů" je nepřesné.

Albi, MINDOK (Otázky a odpovědi)
2. Mohou být uvězněni prasátko či stavitel?
Ano, počítají se jako figurky.
Ne, nepočítají se mezi klasické figurky.

11. Mohou být stavitelé či prasátka umístěni na věže?
Ano, mohou.
Ne.


Opatství a starosta:
MINDOK (Pravidla statku)
• Statek může být vrácen zpět do zásoby hráče drakem (z 3. rozšíření „Princezna a drak“) a nemůže být vzat jako zajatec pomocí věže (ve 4. rozšíření Věž).
• Statek nemůže být vrácen zpět do zásoby hráče drakem...


Jubilejní edice/Oslava:
MINDOK (Uvězněné figurky a figurky na věžích)
• Uvězněné figurky, ani figurky na věžích (Hrajete-li se 4. Rozšířením Věž), si hráč tímto způsobem vzít zpět nemůže.
• Hrajete-li s rozšířením Věž, může hráč vzít zpět figurku umístěnou na věži. Uvězněnou figurku tímto způsobem vzít nelze.
#2
Díky moc, toto se hodí. Perfektní práce!
[-] 2x Chmura, peťul
[Obrázek: vBn7y21.png]
Odpovědět
#3
Objevil jsem další dvě docela velké nesrovnalosti v pravidlech Princezny a draka.

Princezna pouze může odstranit rytíře z města a víla může být přesunuta i pokud se přikládá kartička se sopkou.


Jedná se o zcela nová zjištění, takže zde na fóru, mohou být některé odpovědi na otázky uživatelů nesprávné.

EDIT:
V pravidlech rozšíření Princezna a drak není přesně specifikováno, kdy dochází k vyhodnocení, pokud je kartičkou se symbolem draka dokončena nějaká oblast (víc první příspěvek).
Odpovědět
#4
Nalezena další chyba v pravidlech u minirozšíření Oslava které je součástí Jubilejní edice.
V pravidlech pro Jubilejní edici od Mindoku jejichž součástí jsou pravidla i pro Oslavu se píše že figurku umístěnou na věži vzít tímto způsobem nelze. Jak jsem ale zjistil tak to možné je - víc první příspěvek :)
Odpovědět




Uživatel(é) prohlížející tohle téma: 1 host(ů)


This forum uses Lukasz Tkacz MyBB addons.