CarcassonneCZE @CarcassonneCZE Discord RSS

Vítejte na fóru věnovanému deskové hře Carcassonne! x


Avatar
RECENZE 7. rozšíření Katapult (Původní edice)
téma založeno uživatelem TGD - 16.1.2021, 18:59
#1
7. rozšíření Katapult

Odkaz na položku v Carcapedii:
Carcassonne: Katapult

PLUSY
+ atraktivní pro mladší hráče (děti)
+ lehká pravidla
+ velmi unikátní kartičky
+ žetony jsou na herní ploše dobře viditelné, i když jsou malé


MÍNUSY
- vůbec nesedí hernímu stylu základní hry
- s katapultem se těžko míří
- víceméně o náhodě, nelze moc strategizovat
[-] 1x   Eldenroot
#2
7. rozšíření Katapult
 
Na jednu stranu tohle rozšíření vypadá zajímavě. Ale myslím, že prvek fyzické aktivity a obratnosti byl od autorů hry byl zvolen špatně. Přidává do hry střelbu katapultem na cíl, chytání letících žetonů a podobné věci, které do hry Carcassonne příliš nesednou. Podle mého názoru se jedná o nejméně povedené velké rozšíření!

PLUSY
+ Nové karty krajiny
+ Střelba s katapultem pobaví především děti.


MÍNUSY
- Střelba s katapultu je pouze věc náhody.
- Hledání vystřelených žetonů.
Chmura Zelený meeple
[-] 1x   Eldenroot
Odpovědět
#3
Text recenze:
Sedmé rozšíření přidává do hry asi neunikátnější mechaniku ze všech rozšíření, která byla doposud vydaná, na první pohled to zní a vypadá výtečně, ovšem toto je nejméně populární rozšíření mezi fanoušky z nějakého důvodu, bohužel to je samotná unikátní mechanika, katapult je spíše RNG než cokoliv jiného, ačkoliv pro zručné hráče by se to dalo obejít výrobou vlastní verze, taky vím, že katapult je náchylný na poškození i při braní dle pravidel (jedněm lidem, co znám se rozpadl na dva kusy), také může katapult nadělat bordel na ploše (rozházet figurky, shodit věže a podobně) i žetony, které nemají nic dělat s figurkami ani žetony na hrací ploše, nemluvě o strčení do stolu chytačem, také nevyšlo v druhé edici, což některým hráčům může při hraní příliš vadit, pokud mají druhou edici hry

PLUSY
+zajímavý koncept přidání i fyzické dovednosti do hry, bohužel se nezdařil dostatečně dobře
+efekty žetonů a jejich užití (a s tím šance na efekt) každým hráčem (hráč aktivující kolo katapultu pouze vybírá efekt)
+zajímavé efekty žetonů, každý má výhody i nevýhody a své uplatnění
+unikátní karta s nepřerušenou cestou vedoucí na všechny čtyři strany karty
+neskutečně se mi líbí ztvárnění meeplů na žetonech i měřítku, je to roztomilé (a očividně celé rozšíření cílí na mladší hráče)


MÍNUSY
-kolo katapultu přeruší hru založenou na přemýšlení a plánování, započne fyzicky založená hra střílení a případného chytání, může značně prodloužit celkovou hru
-katapult je jen obtížně předvídatelný a náchylný k poškození při neodhadnutí jeho limitu
-pouze jako stará edice hry
-nové hráče by jste měli nechat vyzkoušet katapult vůbec před hraním s ním, aby nedošlo ke stížnostem, že ho neodhadli, jak se kdy vůbec chová (výrazně může prodloužit celkovou hru)
[Obrázek: green-meeple.png]L.H.[Obrázek: green-meeple.png]
Odpovědět


Pravděpodobně související témata…
Téma Autor Odpovědi Shlédnuto Poslední příspěvek
  RECENZE Družina (Původní edice) šmoula 1 693 30.9.2021, 10:50
Poslední příspěvek: LunarHexagon
  RECENZE Zlaté doly (Původní edice) Chmura 0 1064 17.1.2021, 16:58
Poslední příspěvek: Chmura



Uživatel(é) prohlížející tohle téma: 1 host(ů)


This forum uses Lukasz Tkacz MyBB addons.
Forum use Krzysztof "Supryk" Supryczynski addons.