CarcassonneCZE @CarcassonneCZE Discord RSS

Vítejte na fóru věnovanému deskové hře Carcassonne! x


Avatar
PRAVIDLA-VYŘEŠENO Půlky a Hrady v herních situacích
téma založeno uživatelem peťul - 21.6.2016, 12:22

Uživatele, kteří přidali do tohoto tématu příspěvek: [ZRUŠIT filtrování příspěvků]
Bumsakalaka 1 Chmura 9 Eldenroot 2 peťul 11 Ramsses 1
#1
Mám nezbedný dotaz Usměvavý

-Proč se u cesty počítá každá poloviční kartička a u kláštera ne? Nemělo by se to sjednotit, aby počítání bodů bylo jasné?

 Viz příloha - podle mě by měl být příklad č.3 a č.5 hodnocen za 10 bodů protože klášter je složen celkem z 10 karet!

 Přihlédnul bych při bodování k počtu karet!

Přiložené soubory Miniatury
   
Chmura Zelený meeple
Odpovědět
#2
(21.6.2016, 22:00)peťul Napsal(a):
(21.6.2016, 21:31)Chmura Napsal(a):  Přihlédnul bych při bodování k počtu karet!

Jo máš pravdu. Souhlasím, bude to takto lepší. Díky za názor.

  Jsem rád, že jsi otevřel tohle téma, protože mě to od začátku celkem vrtalo v hlavě. Usměvavý
Chmura Zelený meeple
[-] 1x   peťul
Odpovědět
#3
(21.6.2016, 12:22)peťul Napsal(a): Hrady
Pravidla u tohoto rozšíření jsou napsané správně, nicméně nevysvětlují jak toto rozšíření hrát s některými dalšími rozšířeními. Proto se podívám i na toto rozšíření Mrknutí

U hradů souhlasím s bodovým hodnocením u klášteru a věže, akorát jsem velice zvědavý jak to bude se třetím rozšířením Princezna a drak Vzrušený Vzrušený Vzrušený ...
  Nerd -Můj názor je, bude-li u na karty se sopkou přiložena karta hradu, která se počítá jako jedna karta, bude mít hráč na výběr mezi dvěma sousedními kartami!
Chmura Zelený meeple
[-] 1x   peťul
Odpovědět
#4
(22.6.2016, 20:09)peťul Napsal(a): Nahozeno několik nových herních situací:

U Půlek přidány:
- Opatství a starosta
- Létající stroje

U Hradu přidány:
- Princezna a drak
- Opatství a starosta
Nádhera! Vypláznutý jazyk  Klube se s toho celkem pěkný herní manuál! DÍKY! Usměvavý Usměvavý Usměvavý
Chmura Zelený meeple
[-] 1x   peťul
Odpovědět
#5
Co se týká rozšíření v kombinaci Létající stroje + Hrady byl bych pro povolení i druhé (vykřížkované) varianty! Hráč by si tak mohl vybrat ze dvou možností! Usměvavý
Chmura Zelený meeple
Odpovědět
#6
No ještě mě trochu vrtá hlavou kombinace rozšíření věž a půlky...

 1. Nikde jsem se nedočetl jestli díra v krajině přeruší "dosah" věže, nebo jestli díra v krajině nevadí.

 2. Dále předpokládám, že se jedna trojúhelníková karta bude počítat stejně jako jedna čtvercová karta (myšleno dosah věže a zajímání figurek).

-Jestli ano, bylo by to i logické tak opravdu nerozumím příkladu (obrázek věž 1 až věž 3). Myslím, že by to mělo být takhle: místo, které ovládá věž je červeně vykřížkováno  (obsazené i neobsazené příslušnou kartičkou)- viz obrázky v příloze

Přiložené soubory Miniatury
           
Chmura Zelený meeple
[-] 2x   Eldenroot, peťul
Odpovědět
#7
(27.6.2016, 18:56)peťul Napsal(a): Díra v krajině dosah věže přeruší. V pravidlech o tom je zmínka, sice jen v jedné kratičké větě ale je tam Usměvavý

A co se týče tvého návrhu, tak nad ním jsem také přemýšlel. Teď tedy přemýšlím co k tomu sedí víc. Ještě upozorním že tento způsob by neovlivnil jen věž ale také třeba i Létající stroj.

 -Máš pravdu v pravidlech jsem to také našel, je to tam celkem "kostrbatě" napsáno a podle mě by to chtělo trochu znepřesnit! Smutný

 -Také jsem přemýšlel jal počítat trojúhelníkové karty u kláštera jsme přistoupili k počítání podle kusu a ne podle tvaru, asi bych to sjednotil i u ostatních rozšíření. Zároveň si myslím, že je nutné blíže specifikovat "díru" v krajině, přes kterou působnost věže nesahá! Nerd
Chmura Zelený meeple
[-] 1x   peťul
Odpovědět
#8
(28.6.2016, 23:11)peťul Napsal(a): Dále by to hodně dělalo problém u létajícího stroje (víc obrázek u kostky 1 – tam by musela být jedna kartička jako 1 a druhá jako 2 teď tam není jasné, která by byla které, což by chtělo určit.

 -Co se týká volby karta v tomto případě bych nechal "letce" vybrat mezi těmito dvěma kartami, u další karty je to již jasné! Mrknutí
Chmura Zelený meeple
[-] 1x   peťul
Odpovědět
#9
(5.12.2016, 12:25)Ramsses Napsal(a): Představte si jak rozdílně se bude klášter bodovat v závislosti na pořadí položených karet. Co když by někdo doplnil stejnou situaci z obrázku dříve chybějící půlkou než jinou celou kartičkou? Pak by se pokaždé uzavřený klášter počítal za jiný počet bodů.

P.S. a to se nezabývám pravidlem, že se bodují karty se kterými klášter sousedí stranou nebo rohem, což tady evidentně není.

V tomto případě bude za klášter uzavřený a pokud bude půlených karet více bude více i bodů (viz obrázek v příloze).

  Citace pravidel (VYHODNOCENÍ):
Pokud se ve městě nacházejí 2 půlené kartičky tvořící čtverec, počítá se každá tato kartička zvlášť. Stejně tak cesta procházející přes 2 půlené kartičky tvořící čtverec se také počítá každá kartička zvlášť.
Klášter je uzavřený i v případě, že se v jeho okolí nachází 1 nebo více půlených kartiček. Každá půlená kartička se počítá za 1 bod. I v tomto případě pokud 2 půlené kartičky tvoří čtverec, počítá se každá zvlášť. Toto pravidlo platí i na konci hry, kdy se sčítají závěrečné body.

Přiložené soubory Miniatury
   
Chmura Zelený meeple
Odpovědět




Uživatel(é) prohlížející tohle téma: 1 host(ů)