3.10.2024, 12:27
(Tento příspěvek byl naposledy změněn: 3.10.2024, 18:57 uživatelem Chmura.
Důvod úpravy: vložen odkaz na rozšíření v Carcapedii
)
Text recenze:
Domy je rozšíření vydané v časopisu Spielbox přidávající celkově tři typy žetonů, každý po šesti kusech. Každý hráč dostane na začátku hry stejný počet žetonů a může během své hry, když nepřiloží figurku, postavit na kartu jednu z těchto budov. Ty následně přidávají jeden až tři body (dle typu budovy) každé oblasti nacházející se na dané kartě.
Mechanika přidání bodů všem oblastem na dané kartě rozhodně není špatná, málokdy se jedná o body jasně uhrané jedním hráčem a i soupeři mohou tyto body nasbírat. Domy mohou být všechny brány za jeden bod, avšak varianta s různým bodovým ziskem dle typu budovy za mne daleko zajímavější a umožňuje zvýšit podíl strategie. To se mi na rozšíření líbí, není založené na náhodě. Jednoduchost pravidel beru také jako výhodu, ke střetům s jinými rozšířeními nedochází moc často.
Samotné ilustrace jsou sice líbivé, ale nezapadají příliš do grafického designu staveb v Carcassonne. Hlavní problém rozšíření vidím v tom, že při hraní s ním zpravidla nevyužijeme všechny žetony (zpravidla jen ty s vyšší bodovou hodnotou), neboť přidání jednoho bodu (u nejlevnějšího typu – kůlen) zkrátka hru nikterak výrazně neovlivní. Hrát jednoduchou variantu, kdy každá budova je počítána za jeden bod je za mne tedy zbytečné (při hře ve dvou hráčích má potom každý 9 úplně stejných žetonů).
Rozšíření hrajeme málokdy a nebýt varianty s různými bodovými zisky, nehráli bychom jej snad vůbec. Není špatné, ale jednobodové žetony se vyplatí položit málokdy během hry, jelikož hru neovlivní nikterak zásadně (obzvláště při hře s více rozšířeními). Zpravidla během hry využijeme tříbodové žetony, maximálně dvoubodové.
Celkové zhodnocení: Dá se (ale jednobodové stavby jsou spíše zbytečné)
Odkaz na položku v Carcapedii:
Domy je rozšíření vydané v časopisu Spielbox přidávající celkově tři typy žetonů, každý po šesti kusech. Každý hráč dostane na začátku hry stejný počet žetonů a může během své hry, když nepřiloží figurku, postavit na kartu jednu z těchto budov. Ty následně přidávají jeden až tři body (dle typu budovy) každé oblasti nacházející se na dané kartě.
Mechanika přidání bodů všem oblastem na dané kartě rozhodně není špatná, málokdy se jedná o body jasně uhrané jedním hráčem a i soupeři mohou tyto body nasbírat. Domy mohou být všechny brány za jeden bod, avšak varianta s různým bodovým ziskem dle typu budovy za mne daleko zajímavější a umožňuje zvýšit podíl strategie. To se mi na rozšíření líbí, není založené na náhodě. Jednoduchost pravidel beru také jako výhodu, ke střetům s jinými rozšířeními nedochází moc často.
Samotné ilustrace jsou sice líbivé, ale nezapadají příliš do grafického designu staveb v Carcassonne. Hlavní problém rozšíření vidím v tom, že při hraní s ním zpravidla nevyužijeme všechny žetony (zpravidla jen ty s vyšší bodovou hodnotou), neboť přidání jednoho bodu (u nejlevnějšího typu – kůlen) zkrátka hru nikterak výrazně neovlivní. Hrát jednoduchou variantu, kdy každá budova je počítána za jeden bod je za mne tedy zbytečné (při hře ve dvou hráčích má potom každý 9 úplně stejných žetonů).
Rozšíření hrajeme málokdy a nebýt varianty s různými bodovými zisky, nehráli bychom jej snad vůbec. Není špatné, ale jednobodové žetony se vyplatí položit málokdy během hry, jelikož hru neovlivní nikterak zásadně (obzvláště při hře s více rozšířeními). Zpravidla během hry využijeme tříbodové žetony, maximálně dvoubodové.
Celkové zhodnocení: Dá se (ale jednobodové stavby jsou spíše zbytečné)
Odkaz na položku v Carcapedii:
[Pouze registrovaní a přihlášení uživatelé mohou zobrazit URL odkazy - klikněte ZDE pro přihlášení/registraci.]
Na tento příspěvek ocením chválu i konstruktivní kritiku. Můžete mě kontaktovat do soukromých zpráv, nebo na Discordu. Děkuji.