CarcassonneCZE @CarcassonneCZE Discord RSS

Vítejte na fóru věnovanému deskové hře Carcassonne! x


Avatar
RECENZE Labyrint

téma založeno uživatelem LunarHexagon - 1.10.2021, 15:07 |

Uživatele, kteří přidali do tohoto tématu příspěvek: [ZRUŠIT filtrování příspěvků]
jansakos 1 LunarHexagon 1
#1
Labyrint:
Toto je zřejmě nejmenší rozšíření stávající se pouze z jedné či dvou karet, to závisí na tom, pokud vám vadí nebo nevadí hrát s oběma edicemi hry najednou, jsou dva režimy těchto kartiček a to jednoduchý, kde fungují pouze jako propojená cesta vedoucí na všechny čtyři strany, a pokročilý, kde se použije sada pravidel umožňující složitější práce s cestami, toto rozšíření je velice zajímavý koncept a dává cestám další rozměr ke hraní

Odkaz na položku v Carcapedii:
Carcassonne 1:

[Pouze registrovaní a přihlášení uživatelé mohou zobrazit URL odkazy - klikněte ZDE pro přihlášení/registraci.]


Carcassonne 2 (Nová edice):

[Pouze registrovaní a přihlášení uživatelé mohou zobrazit URL odkazy - klikněte ZDE pro přihlášení/registraci.]



PLUSY
+lze hrát jednoduchý nebo složitý režim dle libosti a toho, jak to komu vyhovuje
+jednoduchý režim přináší unikátní karty pro rozdělení spojité cesty do více směrů (obdobně jako "kruhové objezdy" z rozšíření Katapult a Opatství a starosta)
+pokročilý režim zvyšuje dynamiku hraní s cestami
+při koupení je obdržena karta pro první i druhou edici


MÍNUSY
-pouze 2 karty jsou málo pro velké hry, obzvláště se hrou více hráčů
-někomu může vadit to, jak pokročilý režim umožňuje převzetí cesty
[Obrázek: green-meeple.png]L.H.[Obrázek: green-meeple.png]
[-] 1x   Chmura
#2
Text recenze:
Psát obecné informace k rozšíření snad již není potřeba, neboť je vše vypsáno výše. Pojďme tedy na můj názor na toto rozšíření.
Jednoduchá varianta je určena spíše pro začátečníky nebo pro hráče, kteří chtějí hru zachovat co nejblíže originálu bez rozšíření, proto téměř vždy volíme variantu složitější. V ní je labyrint a cesty okolo brán jako pět částí, kdy každá může být obsazena figurkami. Po uzavření všech cest je labyrint vyhodnocen, kdy hráči s převahou figurek jsou dány body, jako by vlastnil všechny cesty vedoucí z labyrintu, a navíc dva body za každou figurku. Díky tomu je ve hře jednodušší se bránit velmi dlouhým cestám svých soupeřů, cesty je takto jednodušší „ukrást“.

Rozšíření se dá skvěle kombinovat s hostinci, díky čemuž jsou karty počítány za dvojnásobek; taková kombinace může hráči přinést dost bodů a vyplatí se o labyrint bojovat (což u cest, alespoň v našich hrách, nebývá časté).

Hlavní problém je velikost tohoto rozšíření, spíše jeho „malost“. Jedna karta (nebo dvě, pokud vám nevadí kombinovat design C1 a C2) zkrátka není dost, obzvláště při hrách s větším počtem rozšíření. Kvůli tomu dost záleží na náhodě, kdo si kartu vytáhne a v jaký moment. To se dá samozřejmě napravit přidáním více labyrintů (ideálně různých, existují fanouškovská rozšíření). Druhý zápor, který bych rád vypíchnul, je design karty pro C1 (původní Carcassonne). Karta moc nezapadá do grafického stylu ostatních karet, především svým tmavým odstínem (podobně jako Německé katedrály), kvůli tomu karta vystupuje z krajiny. Design karty pro C2 vypadá uhlazeněji a lépe zapadá k ostatním kartám.

Celkové zhodnocení: Fajn

PLUSY
+Dvě oficiální varianty hraní
+V jednoduché variantě rozšíření nemění zásadně hru
+Pokročilá varianta přidává risk pro velké cesty
+V kombinaci s hostincem atraktivní zdroj bodů


MÍNUSY
-Rozšíření příliš malé
-Design karty pro C1
Na tento příspěvek ocením chválu i konstruktivní kritiku. Můžete mě kontaktovat do soukromých zpráv, nebo na Discordu. Děkuji.
[-] 2x   Bumsakalaka, Chmura
Odpovědět




Uživatel(é) prohlížející tohle téma: 1 host(ů)