Text recenze:
Rozšíření sestávající ze šesti karet (z toho jedna startovní). Startovní karta rozděluje hrací plochu na čtyři nebo dvě části (záleží na verzi rozšíření). Pokud hráč přiloží jednu ze čtyř dalších karet do správné čtvrtiny/poloviny hrací plochy, dostane tři body. Šestá karta obsahuje modrou růžici, která „přepisuje“ rozdělení startovní růžice.
Jedná se o rozšíření, které jsme do svých her párkrát přidali, ale nikdy nás nezaujalo. Ve skutečnosti by se ale karty daly použít daleko zajímavěji, než jaká jsou pravidla.
Co musím pochválit je grafický design karet. Směrové růžice se mi zkrátka designově líbí a po přidání do krajiny vypadá hrací plocha jako kreslená mapa. Tím však má chvála končí.
Předně, karty jsou svým rozložením oblastí jednoduše nudné. Krom startovní karty (která vám ale ve hře nepomůže) jsou všechny kombinace součástí už základní hry. To může některým hráčům vyhovovat, neboť karty nemění hru téměř vůbec a je tedy možné je hrát i s ortodoxními hráči čisté, nerozšířené hry. Co se samotné mechaniky růžic týče, zde také nemohu uvést moc chvály. Za prvé, zisk tří bodů je zcela závislý na náhodě, kdo si kartu vytáhne. Za druhé, ani pravidla umístění za mne zkrátka nedávají smysl. Proč by měly být tři body uděleny za to, že je růžice ve správné čtvrtině/polovině mapy, a ne za správnou orientaci vůči růžici startovací/modré? A vůbec, proč by měla karta s modrou růžicí měnit světové strany uprostřed hry? Pravděpodobně se jednalo o pokus toto nudné rozšíření ozvláštnit, ale nebyl příliš vydařený. A jako poslední hřebíček do rakve původních pravidel, čtyřikrát tři body jsou za hru proklatě málo na to, aby dokázaly něco zásadně změnit. Rozšíření ve své psané podobě je zkrátka jedna velká nuda.
Dovolím si však nasdílet pár návrhů, které postupně do svých her implementuji. Za prvé, pro zisk bonusu musí být karta správně orientována vůči startovní, nehledě na čtvrtinu. Za druhé, bonus by měl být lákavější, aby opravdu hráče přinutil kartu do krajiny orientovat správně, třeba dvojtah. A za třetí, změnil bych strukturu karet, případně jich pár přidal (přece jen, čtyři nejsou nikterak moc pro velké hry).
Celkové zhodnocení: Zívačka (leč krásná)
PLUSY
+Oku lahodící grafický design karet
+Potenciál pro zajímavé rozšíření s vlastními pravidly
MÍNUSY
-Nudná struktura karet (všechny součástí základní hry)
-Nelogické umisťování do správné čtvrtiny/poloviny
-Malá odměna za správné umístění
-Pouze čtyři karty