CarcassonneCZE @CarcassonneCZE Discord RSS

Vítejte na fóru věnovanému deskové hře Carcassonne! x


Avatar
RECENZE 9. rozšíření Ovce a kopce


téma založeno uživatelem Chmura - 17.1.2021, 22:09 |

Uživatele, kteří přidali do tohoto tématu příspěvek: [ZRUŠIT filtrování příspěvků]
Chmura 1 LunarHexagon 1
#1
9. rozšíření Ovce a kopce
 
Rozšíření je velice zajímavé dalšími možnostmi jak získat další body. A to pomocí pastýřů, kteří shromažďují ovce na loukách. Dále ještě pomocí vinic, které přidávají další body mnichům v klášterech. Mechanika kopců vyřazuje neznámé karty ze hry (které se bez "otočení" umisťují pod kartu s kopcem). Toto rozšíření patří mezi naše oblíbená rozšíření.

Odkaz na položku v Carcapedii:
Carcassonne 1:

[Pouze registrovaní a přihlášení uživatelé mohou zobrazit URL odkazy - klikněte ZDE pro přihlášení/registraci.]


Carcassonne 2 (Nová edice):

[Pouze registrovaní a přihlášení uživatelé mohou zobrazit URL odkazy - klikněte ZDE pro přihlášení/registraci.]



POZNÁMKA: V nové edici přibila na jedné kartičce zahrada pro rozšíření OPAT, které je součástí každého vydání nové edice Carcassonne.

PLUSY
+ Nové karty krajiny s chybějícími kombinacemi.
+ Možnost získání dalších bodů za vinice.
+ Nová figurka pastýře pro každého hráče.
+ Nové žetony ovcí a vlků.
+ Plátěný sáček na žetony.


MÍNUSY
- Dle mého názoru je herní mechanika kopců asi nejslabší (toto pravidlo často vynecháváme).
Chmura Zelený meeple
[-] 1x   Eldenroot
#2
Text recenze:
Deváté rozšíření přidává tři nové prvky do hry nejmenším jsou samotné kopce, které mají efekt jako žrout kartiček (my toto pravidlo vynecháváme) a pokud je na kartičce s kopcem jakýkoliv meeple účastnící se pře o město nebo cestu, dává výhodu vlastníkovi pro převahu při remíze, nečiní tak pomocí samotného přidání váhy k meeplovi, jen se při remíze mezi dvěma (či víci) hráči poté bere v potaz to, kdo má více meeplů na kopcích v daném území, dále přidává vinice, které jsou zdrojem bonusových bodů pro kláštery, opatství a svatyně, pokud jsou na jejich přilehlých kartičkách a nakonec i figurku pastýře, sadu žetonů s ovcemi a vlky a sáček na zmíněné ovce a vlky, ten má i druhý efekt vedle užití k losování, znemožňuje hráčum snadno spočítat kolik žetonů zbívá a tak nemusí správně odhadnout šance na zisk ovce a vlka, pokud si nedrží přehled o tom, co je již na herní ploše

PLUSY
+nová mechanika získávání bodů, která zapojuje i louky do her, kdy se nehraje (nebo zatím nevyužívá) se sedláky
+zisk většího množství bodů z pastýřů a jejich stád je vybalancovaný možností ztratit vše, co je u nich již získáno
+takřka nezasahuje do pravidel jiných rozšíření


MÍNUSY
-pastýř není brán jako běžný meeple v téměř žádném smyslu a tím pádem ho nelze využít k zisku jiných bodů, než bodů za ovce a ani využít jinak, než přímým umístěním na právě přiloženou kartu (bez ohledu na jiná použitá rozšíření)
-kopce se dají využít spíše s použitím jiných rozšíření, ale samy o sobě se stále využít dají, jen je to podstatně méně praktické
-pastýř bude vždy hrát spíše druhé housle při získávání bodů
[Obrázek: green-meeple.png]L.H.[Obrázek: green-meeple.png]
Odpovědět




Uživatel(é) prohlížející tohle téma: 1 host(ů)