Vítejte na fóru věnovanému deskové hře Carcassonne! x


Avatar
PRAVIDLA-DOTAZ Všeobecná pravidla, umístění figurky
téma založeno uživatelem jirmic - 27.8.2018, 19:14
#1
Dobrý den, prosím o radu:

Na hrací ploše je neobsazené neuzavřené město (nebo cesta, to je jedno). Jsem na tahu a získám kartu, kterou je možno toto město (cestu) uzavřít. Smím přiložit svou figurku na právě uzavřené město (cestu), připočíst si body a hned tuto figurku vrátit do inventáře? V pravidlech k základní hře je popsáno pouze to, že figurku můžu přiložit jen na neobsazené místo a na kartu, kterou právě vykládám - a to je oboje splněno. Ovšem v rozšíření 3 (Princezna a drak) je v pravidlech na str. 4 (Tajná chodba/Umístění figurky) uvedeno, že "Po přiložení kartičky se symbolem tajné chodby je možné umístit svou figurku na tuto kartičku za obvyklých podmínek (tj. nikoliv na již obsazená nebo uzavřená území)." Kde toto píšou v základních pravidlech? A znemožňuje toto pravidlo postup, který jsem popsal dříve?

Předem dík za rady.
#2
bral jsem za samozřejmost, že můžu dát figurku i na právě dokončené území a hned ho vyhodnotit, ale když to je řečeno takhle tak mám jisté pochybnosti, u tohoto rozšíření jsem to bral jen jako pravidlo pro jiné než právě přiloženou kartičku, aby se znovu neohodnocovalo již ohodnocené území (jako to největší město ve hře a tak)
[Obrázek: green-meeple.png]L.H.[Obrázek: green-meeple.png]
Odpovědět
#3
Vždy je dôležité hrať hru v troch bodoch:
1. Vytiahnutí kartičky, jej umiestnenia
2. Umiestnenie Meepla
3. Vyhodnotenie bodov


Takže, v prípade, že vytiahnem kartu, ktorou uzavriem neobsadené územie, môžem naň položiť svojho Meepla a získať body - viď. chronológia troch bodov vyššie (Vybral som kartu, položil ju k mape, pridal svojho meepla a spočítal si body). Pre tajnú chodbu platí len to, že pomocou tajnej chodby je možné umiestniť družníka kdekoľvek na mape, pokiaľ konkrétne územie nie je obsadené a uzavreté. Inač pre danú kartu platia presne tie isté pravidlá ako pre každú bežnú kartu a teda rovnaká postupnosť týchto bodov, ktoré som písal.

Toto je moja filozofia hrania. Podstatné je dodržať postupnosť troch bodov a človeka to potom nemôže zmiasť.
[-] 1x Eldenroot
Odpovědět
#4
Úplně souhlasím s názorem uživatele

[Pouze registrovaní a přihlášení uživatelé mohou zobrazit URL odkazy - klikněte ZDE pro přihlášení/registraci.]



Je třeba rozlišovat klasický tah a další pravidla "speciálních karet", jako je například "Tajná chodba" ze 3. rozšíření Princezna a drak
_________________________________________________________________________________________________________
A) KLASICKÝ TAH

Pravidla umožňují takzvané "RYCHLÉ BODY".
To znamená:

1. přiložím kartičku,
2. obsadím svoji figurkou,
3. započítám body (protože jsem uzavřel danou oblast umístěním právě přiložené karty).
_________________________________________________________________________________________________________
B) DALŠÍ PRAVIDLA SPECIÁLNÍCH KARET

Přiložím-li kartičku s Tajnou chodbou mám na výběr:

1. Umístit figurku na tuto (právě přiloženou kartu). -dle pravidel základní hry.

 NEBO

2. Tajná chodba umožňuje umístit figurku i na kartičku podle hráčova výběru, ale za dodržení 2 pravidel.

 -oblast musí být NEOBSAZENÁ!
 -Oblast nesmí být  UZAVŘENÁ (dokončená).
[-] 1x Eldenroot
Chmura Zelený meeple
Odpovědět
#5
Myslím si, že na základní dotaz bylo správně zodpovězeno, hrajeme to taky tak a připadá mi to jako naprostá samozřejmost vycházející už ze základní hry z roku 2001

ALE protože jsem šťoura, tak máme-li být důslední, tak princip logiky hovoří, že to nejde a to právě z rozdělení tahu na tři základní fáze. V prvním tahu přiložením kartičky město uzavírám, konec první fáze. Ve druhé fázi je již město uzavřeno, není kam přikládat figurku. Leda že by "stav uzavření" nastal až po dokončení celého tahu. No je to k filosofickému zamyšlení. Usměvavý Myslí si svoje
[Obrázek: green-meeple.png] 
Odpovědět
#6
(28.8.2018, 1:12)Mroj Myslím si, že na základní dotaz bylo správně zodpovězeno, hrajeme to taky tak a připadá mi to jako naprostá samozřejmost vycházející už ze základní hry z roku 2001

ALE protože jsem šťoura, tak máme-li být důslední, tak princip logiky hovoří, že to nejde a to právě z rozdělení tahu na tři základní fáze. V prvním tahu přiložením kartičky město uzavírám, konec první fáze. Ve druhé fázi je již město uzavřeno, není kam přikládat figurku. Leda že by "stav uzavření" nastal až po dokončení celého tahu. No je to k filosofickému zamyšlení. Usměvavý Myslí si svoje

Celý tah se skládá ze tří částí. Více napoví citace pravidel!

CITACE PRAVIDEL:

Ten, kdo je na tahu, provádí následující úkony, a to v uvedeném pořadí:
1. Hráč si musí vzít a vyložit kartu.
2. Hráč může umístit svoji figurku, ale pouze na kartu, kterou právě vyložil.
3. Pokud vyložením karty vznikne uzavřená cesta, město nebo klášter, pak se okamžitě započítávají body.

To znamená:
-Pravidla umožňují přiložit figurku na právě přiloženou kartičku! (Samozřejmě je-li k dispozici a je-li území neobsazené!)
-Takže "Stav uzavření" sice nastane, ale je umožněno přiložit kýženou figurku!

 Samozřejmě bude-li ti to vadit NEMUSÍŠ spoluhráči budou moc rádi, že jsi nezískal žádné body! Mrknutí Nebo doporučuji hrát Carcassonne město, kde je to výslovně ZAKÁZÁNO! Usměvavý

Získávání takzvaných "rychlých bodů" je v pravidlech přímo popsáno a umožněno!

CITACE PRAVIDEL:
Je možné, aby hráč – velitel v jednom tahu umístil figurku, započítal body a vzal si figurku zpět.

K tomu je třeba vždy v tomto pořadí:
1. Novou kartou uzavřít cestu, nebo město.
2. Umístit lupiče nebo rytíře.
3. Započítat body za uzavřenou cestu, nebo město.
4. Vzít si lupiče nebo rytíře zpět.

To znamená:
-Myslím, že je to jasné a není zde prostor pro další filozofické debaty! Velký úsměv
Chmura Zelený meeple
Odpovědět
#7
Jé na tuhle pasáž s "rychlým započítáváním bodů" v pravidlech jsem zapomněl. Ale sama o sobě je důkazem, že tam musí být. Kdyby tam nebyla, tak by to logickým rozborem skladby standardního tahu prostě jít nemělo. :D
[Obrázek: green-meeple.png] 
Odpovědět
#8
(28.8.2018, 9:15)Mroj Jé na tuhle pasáž s "rychlým započítáváním bodů" v pravidlech jsem zapomněl. Ale sama o sobě je důkazem, že tam musí být. Kdyby tam nebyla, tak by to logickým rozborem skladby standardního tahu prostě jít nemělo. :D

 
  S logickým hodnocením souhlasím, ale pravidla hovoří jinak.

 -Je pravda, že bez pasáže "s rychlým započítáváním bodů" by šlo vše vykládat jinak!
Chmura Zelený meeple
Odpovědět




Uživatel(é) prohlížející tohle téma: 1 host(ů)


This forum uses Lukasz Tkacz MyBB addons.