CarcassonneCZE @CarcassonneCZE Discord RSS

Vítejte na fóru věnovanému deskové hře Carcassonne! x


Avatar
PRAVIDLA-VYŘEŠENO Půlky a Hrady v herních situacích
téma založeno uživatelem peťul - 21.6.2016, 12:22

Uživatele, kteří přidali do tohoto tématu příspěvek: [ZRUŠIT filtrování příspěvků]
Bumsakalaka 1 Chmura 9 Eldenroot 2 peťul 11 Ramsses 1
#11
(22.6.2016, 20:09)peťul Napsal(a): Nahozeno několik nových herních situací:

U Půlek přidány:
- Opatství a starosta
- Létající stroje

U Hradu přidány:
- Princezna a drak
- Opatství a starosta
Nádhera! Vypláznutý jazyk  Klube se s toho celkem pěkný herní manuál! DÍKY! Usměvavý Usměvavý Usměvavý
Chmura Zelený meeple
[-] 1x   peťul
Odpovědět
#12
(22.6.2016, 16:42)Eldenroot Napsal(a): Díky za zpracování... no, s pár věcma prostě nesouhlasím... ale každý má svůj názor jak co spočítat... spíše by se mělo řídit selským rozumem a počtem kartiček než čtverečkama

Zde už počítám s tím že počítám každou kartičku zvlášť, uznal jsem že to bude takto lepší.

 
(22.6.2016, 20:25)Chmura Napsal(a): Nádhera! Vypláznutý jazyk  Klube se s toho celkem pěkný herní manuál! DÍKY! Usměvavý Usměvavý Usměvavý

Až to bude vyřešené, mám v plánu to zpracovat do nějakého dokumentu.
 

Dnes také ještě nestihnu zpracovat další obrázky nicméně můžete mi zatím napsat které další rozšíření mám s rozšířeními Půlky a Hrady připravit. Mrknutí
Odpovědět
#13
Co se týká rozšíření v kombinaci Létající stroje + Hrady byl bych pro povolení i druhé (vykřížkované) varianty! Hráč by si tak mohl vybrat ze dvou možností! Usměvavý
Chmura Zelený meeple
Odpovědět
#14
(24.6.2016, 11:26)Chmura Napsal(a): Co se týká rozšíření v kombinaci Létající stroje + Hrady byl bych pro povolení i druhé (vykřížkované) varianty! Hráč by si tak mohl vybrat ze dvou možností! Usměvavý

 To vůbec není špatný nápad - Upravím! Usměvavý
[-] 1x   Chmura
Odpovědět
#15
Aktualizovány úvodní příspěvky:

K půlkám přidáno rozšíření Mosty a hrady, Ovce a kopce.
U hradů upraven druhý obrázek v rozšíření Létající stroje.
Odpovědět
#16
No ještě mě trochu vrtá hlavou kombinace rozšíření věž a půlky...

 1. Nikde jsem se nedočetl jestli díra v krajině přeruší "dosah" věže, nebo jestli díra v krajině nevadí.

 2. Dále předpokládám, že se jedna trojúhelníková karta bude počítat stejně jako jedna čtvercová karta (myšleno dosah věže a zajímání figurek).

-Jestli ano, bylo by to i logické tak opravdu nerozumím příkladu (obrázek věž 1 až věž 3). Myslím, že by to mělo být takhle: místo, které ovládá věž je červeně vykřížkováno  (obsazené i neobsazené příslušnou kartičkou)- viz obrázky v příloze

Přiložené soubory Miniatury
           
Chmura Zelený meeple
[-] 2x   Eldenroot, peťul
Odpovědět
#17
(26.6.2016, 21:11)Chmura Napsal(a): 1. Nikde jsem se nedočetl jestli díra v krajině přeruší "dosah" věže, nebo jestli díra v krajině nevadí.

Díra v krajině dosah věže přeruší. V pravidlech o tom je zmínka, sice jen v jedné kratičké větě ale je tam Usměvavý

A co se týče tvého návrhu, tak nad ním jsem také přemýšlel. Teď tedy přemýšlím co k tomu sedí víc. Ještě upozorním že tento způsob by neovlivnil jen věž ale také třeba i Létající stroj.
Odpovědět
#18
(27.6.2016, 18:56)peťul Napsal(a): Díra v krajině dosah věže přeruší. V pravidlech o tom je zmínka, sice jen v jedné kratičké větě ale je tam Usměvavý

A co se týče tvého návrhu, tak nad ním jsem také přemýšlel. Teď tedy přemýšlím co k tomu sedí víc. Ještě upozorním že tento způsob by neovlivnil jen věž ale také třeba i Létající stroj.

 -Máš pravdu v pravidlech jsem to také našel, je to tam celkem "kostrbatě" napsáno a podle mě by to chtělo trochu znepřesnit! Smutný

 -Také jsem přemýšlel jal počítat trojúhelníkové karty u kláštera jsme přistoupili k počítání podle kusu a ne podle tvaru, asi bych to sjednotil i u ostatních rozšíření. Zároveň si myslím, že je nutné blíže specifikovat "díru" v krajině, přes kterou působnost věže nesahá! Nerd
Chmura Zelený meeple
[-] 1x   peťul
Odpovědět
#19
Provedeno několik změn:

Půlky
- Přidána druhá herní situace k drakovi (Princezna a drak).
- Přidána kartička opatství (Opatství a starosta).
- Upravena herní situace u kopce (Ovce a kopce). Nyní lépe vysvětluje působení kopce na půlené kartičce.
- Upraveny možnosti umístění statku (Opatství a starosta).

Hrady
Zde jsem změnil několik herních situací tak aby lépe seděli s rozšířením Půlky.
- Upravena herní situace věže (Věž).
- Upraveny možnosti umístění statku (Opatství a starosta).
- Upraveny herní situace letce (Létající stroj).


Herní situace s rozšířením Půlky už bych asi nechal tak jak jsou.
Nejlépe bych to působení půlek asi vysvětlil na příkladu s kopcem, kde právě jedna půlená kartička ovlivňuje druhou. Dále by to hodně dělalo problém u létajícího stroje (víc obrázek u kostky 1 – tam by musela být jedna kartička jako 1 a druhá jako 2 teď tam není jasné, která by byla které, což by chtělo určit. Proto bych tu funkci půlek jakoby rozdělil. Při hodnocení oblastí (město, cesta, klášter) by se počítala každá kartička zvlášť a při působení herní prvky by se 2 chvály jako 1 (víc začátek tohoto textu).
Protože jsou tedy půlky nějak vymyšleny, zkusil jsem jim přizpůsobit hrady. Tam to jde vidět na věži a na létajícím stroji. No uvědomuji si, že to teď trošku jde proti nápadům od Chmury - uvidíme. 

Komentujte, jak se vám líbí stávající stav Usměvavý

Začínám si uvědomovat, že to není jednoduché a jsem zvědav, jestli se na výsledném sestavení shodneme. Usměvavý

Přiložené soubory Miniatury
       
[-] 1x   Eldenroot
Odpovědět
#20
(28.6.2016, 23:11)peťul Napsal(a): Dále by to hodně dělalo problém u létajícího stroje (víc obrázek u kostky 1 – tam by musela být jedna kartička jako 1 a druhá jako 2 teď tam není jasné, která by byla které, což by chtělo určit.

 -Co se týká volby karta v tomto případě bych nechal "letce" vybrat mezi těmito dvěma kartami, u další karty je to již jasné! Mrknutí
Chmura Zelený meeple
[-] 1x   peťul
Odpovědět




Uživatel(é) prohlížející tohle téma: 1 host(ů)