Nepřihlášený uživateli, vítej na našem fóru! Pro zpřístupnění všech funkcí, stahování obsahu a přístupu do sekce "Ke stažení" se prosím PŘIHLAŠ nebo ZAREGISTRUJ.
Vítejte návštevníku! Registrovat se
Přihlásit/registrovat se přes:
Tak mi to nedalo a v dalším kole (zase jsme na to tedy byli jen + ) jsme přidali řeku. Ten vizuální dojem je prostě zásadní .
1. ROZŠÍŘENÍ: Základní hra (s opatem a řekou I.), rozšíření: družina, hostince a katedrály, trhy v Lipsku (jako startovní karty), strážní věže, labyrint (tzn. 133 herních karet — přidali jsme i startovní kartu ze základní sady).
2. POČET HRÁČŮ: dva.
3. KOMPATIBILITA: u všeho jsme dodržovali konkrétní pravidla a fungovalo to bez kolizí. Po rozložení Lipska jsem přidal kartičku řeky (karta s mostem přes řeku tak, abych neomezil jednu cestu do Lipska a položenou tak, abych potenciálně neblokoval město, které je na kartičkách Lipska), viz obrázek.
4. PRAVIDLA: Strážní věže jsem dopiloval, zase mám trochu zmatek v Labyrintu (dotazy zkusím formulovat do jiného příspěvku).
5. HODNOCENÍ HRÁČŮ: jak hráčem, tak přihlížejícím (tak mnou) hodnocena velice dobře a hratelně, vizuální dojem řeky je u nás prostě velké plus (já snad koupím šesté rozšíření kvůli řece II.), dcerka během hry uhrála 298 bodů, čímž mne zase docela rozdrtila . Ona má prostě čuch na louky .
6. HERNÍ ČAS: opět asi hodinu a půl.
7. PŘÍLOHY: obrázek 1 — startovní pozice, obrázek 2 — kdesi v průběhu hry, obrázek 3 — před koncem hry.
Ještě k řece — namyslel jsem to tak, že je možné libovolně přikládat na jakoukoli stranu až do doby, než někdo sejme pramen, pak se logicky pokračuje už jen na jednu stranu. Jezero necháváme dle původní myšlenky poslední.
Po dnešku jsem musel přidat upgrade — řeku je možno buď prodlužovat v přímce, nebo zatáčet pouze směrem od Lipska.
Docela se mi zamlouvá myšlenka implementovat řeku II. (kterou zatím nemám) a rozjet ji z druhé strany jako samostatný vodní tok .
Ještě k řece — namyslel jsem to tak, že je možné libovolně přikládat na jakoukoli stranu až do doby, než někdo sejme pramen, pak se logicky pokračuje už jen na jednu stranu. Jezero necháváme dle původní myšlenky poslední.
Po dnešku jsem musel přidat upgrade — řeku je možno buď prodlužovat v přímce, nebo zatáčet pouze směrem od Lipska.
Docela se mi zamlouvá myšlenka implementovat řeku II. (kterou zatím nemám) a rozjet ji z druhé strany jako samostatný vodní tok .
No nevím ještě jsem se s tím nesetkal!
Pravidla umožňují řeku "prodloužit" pomocí karet druhé řeky:
Když se hraje s oběma řekami tak se odeberte jeden pramen a jedno jezero (hrajeme-li z rozšířením princezna a drak tak ponecháme jezero se sopkou). Karty pramene, rozvětvení a obě jezera dejte stranou, ostatní karty řeky zamíchejte. Pramen položte doprostřed stolu. Nejmladší hráč přiloží k prameni rozvětvení. Potom si hráči popořadě táhnou karty řeky a pokládají ji vlevo, nebo vpravo k jednomu ze dvou říčních ramen. Nakonec položte jezero se sopkou.
- Až na dvě výjimky se kartičky řeky mohou pokládat libovolně:
• Není dovoleno na dvou po sobě následujících kartičkách řeky zatočit (otočit) řeku o 180 stupňů.
• Není dovoleno spojit obě ramena řeky. Zvláštní
(10.4.2016, 20:05)Chmura Napsal(a): Dnes (10.4. 2016) jsme doma hráli hru ve které jme použili celkem 6 rozšíření.
1. ROZŠÍŘENÍ: Tunel, Tunel 2, Piráti z Carcassonne, Černá smrt, Opat, Družina a jako doplněk Žetony kláštera.
2. KOMPATIBILITA: hratelnost byla celkem dobrá a nedocházelo ke kolizím pravidel
-Při použití obou rošíření tunelu by si hra zasloužila více karet s cestou, při hře se několikrát stalo, že jsme museli tunel napojit k druhé kartě s tunelem.
-Piráti s Carcassonne byly jako vždy bez chybičky, jejich hratelnost je perfektní!
-U rozšíření Černá Smrt se nám několikrát stalo, že se smrtka dostala do slepé uličky. To by šlo odstranit použitím nini rozšíření Létající stroje (použít smrtku jako letce a tak ji dostat znovu do hry).
-Rozšíření Opat mě velice překvapilo svojí jednoduchostí a perfektní hratelností! (Bude určitě patřit mezi moje oblíbené rozšíření!)
-Rozšíření Družina dobře doplnilo hru a určitě v žádné hře nesklame!
-Žetony kláštera používáme docela často, je to dobrý doplněk každé hry. Každý, kdo uzavře klášter dostává žeton - a na konci hry kdo má nejvíce žetonů obdrží 10 bodů.
3. PRAVIDLA: středně jednoduchá
4. HODNOCENÍ HRÁČŮ: hra hodnocená jako celkem dobrá (Doplnil bych rozšíření Létající stroje, nebo vypustit rozšíření Černá smrt!)
5. HERNÍ ČAS: kolem 2 hodin (čas jsme bohužel nestopoval - snad příště)
Rozehraná hra: Viz foto v příloze.
Dobrý den,
moc se mi líbí variant s žetony kláštera ale bohužel jsem je nikde nenašla je nějaká možnost je mít? DÍKY
(6.2.2018, 10:10)Jana.Zat Napsal(a): Dobrý den,
moc se mi líbí variant s žetony kláštera ale bohužel jsem je nikde nenašla je nějaká možnost je mít? DÍKY
Ten žeton kláštera se hraje tak, že když patří klášter tobě a já ti ho uzavřu, tak získám já ten žeton (obdoba surovin ve městech).
Ono je asi celkem jedno jak ten žeton vypadá - takže nezbývá než "Udělej si sám"
(6.2.2018, 10:10)Jana.Zat Napsal(a): Dobrý den,
moc se mi líbí variant s žetony kláštera ale bohužel jsem je nikde nenašla je nějaká možnost je mít? DÍKY
Včera jsme si pro radost pořídili v kamenné prodejně (a asi i proto, že tam bylo jediné) druhé rozšíření, tak jsme to hned museli prubnout .
1. ROZŠÍŘENÍ: Základní hra (s opatem a řekou I.), rozšíření: družina, hostince a katedrály, kupci a stavitelé, trhy v Lipsku (jako startovní karty), strážní věže, labyrint (tzn. 147 herních karet — opět jsme přidali startovní kartu ze základní sady).Dále jsme implementovali žetony na kláštery. Pozn., v minulých příspěvcích s kombinací rozšíření jsem se asi sekl s počtem herních karet, FYI (pro koho to je životně důležité, tak si to spočítá sám).
2. POČET HRÁČŮ: dva ( + ).
3. KOMPATIBILITA: u všeho jsme dodržovali konkrétní pravidla a fungovalo to bez kolizí. Startovní rozložení je již stabilní (Lipsko + kartička s řekou; cesta s mostkem a přikládá se na tu stranu Lipska, kde není další část města; řeka se pokládá dle svých pravidel a nesmí se zalamovat směrem k Lipsku).
4. PRAVIDLA: dodržovány všude, bez kolizí.
5. HODNOCENÍ HRÁČŮ: dost dobrý.
6. HERNÍ ČAS: skoro dvě hodiny, kdyby to dítě tak neblblo, dá se stihnout za hodinu a půl.
7. POZNATKY: první i druhé velké rozšíření jsou vážně základ, Lipsko mne baví čím dál tím více, žetony klášterů pěkně doplňují žetony zboží, mám asi malý stůl . Končili jsme s bodovým ziskem 367 × 253 bodů, podařilo se mi uzavřít město za 75 bodů a ještě jsem jím získal převahu látky, která šla v pohodě udržet do konce hry (kdybych měl v Lipsku rytíře ve čtvrti razičů mincí, mám dalších 15 bodů).
Věštkyně do toho všeho stále půjde a už se nemůžu dočkat...
13.2.2018, 18:15 (Tento příspěvek byl naposledy změněn: 13.2.2018, 18:33 uživatelem Petr Chytka.)
Super vikend!!!
Zakladni hra + vsech 10 velkych rozsireni
Startovni karta - skola
Minirozsireni - japonske budovy,la porxada,labyrint,darmstad a kruhy v obili 1+2
Pocet hracu - jen 2
Pravidla - nehrali jsme katapult a trziste
Herni cas - 6-7 hodin
Pocet karticek - cca 300
Stul - jen 80×120cm
Bodovy stav - 815×661
Dnes jsme po dlouhé době nepoužili všechna rozšíření naráz (bo nebyl čas), ale přidali jsme jednu novinku a bylo to také moc fajn.
1. ROZŠÍŘENÍ: Základní hra (s opatem a řekou I.), rozšíření: družina, hostince a katedrály, kupci a stavitelé, hrady. Dále jsme implementovali žetony na kláštery. Startem byla řeka.
2. POČET HRÁČŮ: dva ( + ).
3. KOMPATIBILITA: v pohodě bez kolizí.
4. PRAVIDLA: dodržovány všude, bez kolizí.
5. HODNOCENÍ HRÁČŮ: dost dobrý. Jako vlastně výborný, protože dítko (zejména díky šikovně umístěným hradům) za tento spiel nasbíralo, u nás zatím rekordních, 423 bodů (já 292) — z tohoto plyne, že se hrady chytly a určitě jsme je nepoužili naposledy.
6. HERNÍ ČAS: hodina a půl (to už je takový náš ± čas).
7. POZNATKY: jsem si tak zvykl na Lipsko, že mi tady už normálně chybělo . Ale dobrý, myslím, že tato kombinace bude jednou z velice oblíbených. Ale už se těším, až to všechno napráskáme dohromady!