Nepřihlášený uživateli, vítej na našem fóru! Pro zpřístupnění všech funkcí, stahování obsahu a přístupu do sekce "Ke stažení" se prosím PŘIHLAŠ nebo ZAREGISTRUJ.
Vítejte návštevníku! Registrovat se
Přihlásit/registrovat se přes:
-Při nedávném herním víkendu u Petra Chytky jsme většinu času trávili u hry Carcassonne (jak také jinak...) Přes kopec a údolí. A to samozřejmě ve verzi "Big box PKaÚ - Chmura 2023".
-Při hře se spoustou fan rozšířeními jsme si uvědomili, že nám stále více schází "univerzální" kartička, která by dokázala uzavírat "díry" v krajině a případně by šla použít i na uzavření jedné, nebo i více stran Pole. Prakticky by se jednalo funkčně o "vylepšené Opatství" Které známe z C1 a C2. Při hře jsme použily kartičku bez obrázku, která nám sloužila jako funkční prvek. Kartičku jsme si pracovně pojmenovali "HNŮJ" co by jste také čekali na poli, že...
-Kartička se nám při hře velmi osvědčila, ale po "pročesání" celého internetu se mi kreslený obrázek "Hnoje" nepodařilo nalézt a tak jsem se rozhodl pro alternativu s kupkami sena a vidlemi. Takže se jsem "HNŮJ" přetransformoval na "STOH", nebo "KUPKU" chcete-li...
-První pokus o tuto kartičku jsem nahrál do přílohy, ale zatím není rozhodně finální...
Název hnůj se mi libí
Ale jsem hnidopich, takže moc nesouhlasím s tím oranžovým rámečkem a to proto, že opatství z C1 a C2 má takový rámeček, který jakože navazuje na střechy budov, takže tady je to zcela mimo...
Za mě by se tam hodily buďto nějaká ohrada nebo trocha zeleně. Aby jste neřekli, že jen kritizuji, tak tady je ta zeleň...
Na druhou stranu, pokud hráč rámeček nevnímá jako střechy, netrhá mu to oči a má to prostě spojené s "kartičkou do díry", tak se mu asi Chmurova verze bude líbit víc...
no musím povedať že vizuále vyzerá šmoulou nápad lepší... tie kríčky to pekne oddelujú a viac sa to hodí do tohto rozšírenie kedže v tejto hre nie sú žiadne mestá iba polia, ktoré spája príroda...
Aj tie cesty lepšie zapasujú.. ked cesta končí ako keby v lesíku.
Za mňa asi šmoulou nápad.
Ale do stredu by som dal dačo zaujímavé... napríklad aj to seno... kde to vyskúšať spraví jedno aj druhé na porovnanie. skúste chalani dačo vymyslieť.
(26.4.2023, 8:41)Mati Napsal(a): Ale do stredu by som dal dačo zaujímavé... napríklad aj to seno... kde to vyskúšať spraví jedno aj druhé na porovnanie. skúste chalani dačo vymyslieť.
Jasny, tam šlo jen o ten "rámeček" a aby to nebylo úplně prázdné, tak tam jsou 2 zvířata
(26.4.2023, 8:41)Mati Napsal(a): Ale do stredu by som dal dačo zaujímavé... napríklad aj to seno... kde to vyskúšať spraví jedno aj druhé na porovnanie. skúste chalani dačo vymyslieť.
Jasny, tam šlo jen o ten "rámeček" a aby to nebylo úplně prázdné, tak tam jsou 2 zvířata
zvieratká by som tam nedával... keďže na lúke ich je požhnane... hodilo by sa tam možno nejaké jazierko vo forme bažiny(shrek ).. niečo čo dodá krajine farbu... lebo keďže tam navrhuješ dať kríky z každej strany tak je blbosť dávať do stredu niečo vo forme sena.. keďže zo senom pracujú ľudia a musia sa k nemu dostať.. dať tam niečo čo možno formou rozhľadňa (rozhledna) a mohla by to fungovať ako opánstvo ked to obostaviaš tak dostaneš 9 bodov(alebo len 4 vodorovne a zvislo).. bude to zároveň mini rozšírenie ďalšie...
Ale tak sú tom len moje nápady... aj tak tú hru doma nemám... tak sa len inšpirujte niečím . ale hlavne nech to má nejakú logiku na krajinu.
Tak tu máme dvě varianty, já zastávám tu rámečkovou... a to i s toho důvodu, že je hned krásně vidět co všechno rámeček zavírá...
-K pravidlům:
1) Za každou kartu, která obklopuje "obsazenou" kartičku 1 bod + 1 bod za obsazení této karty. Celkem tedy lze získat 9 bodů.
2) Zvířata na kartičce se nepočítají do bodování kartičky ze stohem, ale můžou být započítána například u stodoly.
3) Na kartičku se "STOHEM" může být umístěna figurka, případně figurka koryta.
4) Po obestavění, je "STOH" dokončen a figurka může být odebrána k dalšímu použití.
5) Kartičku, lze umístit jak do "díry v krajině" tak i na uzavření jedné i více stran některé s oblastí (cesta, pole, farma, atd...)
6) Pomocí kartičky se "STOHEM, lze získat ryby z rozšíření řeka (budou-li se nacházet v oblasti uzavřené kartičky se "STOHEM")
Na ukázku jsem do přílohy nahrál různobarevné rámečky se stohem a slepičkami... myslím, že to také nevypadá nejhůř.
A co takhle udělat jednu stranu kartičky podle šmouly a jednu podle Chmury? pak se hráči domluví kterou stranu ve hře použijí... Chmura má pravdu v tom, že je hned přehledně vidět co všechno kartička uzavřela, ale zase šmoulova za mě líp zapadá do konceptu celé krajiny
(26.4.2023, 16:25)Chmura Napsal(a): Tak tu máme dvě varianty, já zastávám tu rámečkovou... a to i s toho důvodu, že je hned krásně vidět co všechno rámeček zavírá...
-K pravidlům:
1) Za každou kartu, která obklopuje "obsazenou" kartičku 1 bod + 1 bod za obsazení této karty. Celkem tedy lze získat 9 bodů.
2) Zvířata na kartičce se nepočítají do bodování kartičky ze stohem, ale můžou být započítána například u stodoly.
3) Na kartičku se "STOHEM" může být umístěna figurka, případně figurka koryta.
4) Po obestavění, je "STOH" dokončen a figurka může být odebrána k dalšímu použití.
5) Kartičku, lze umístit jak do "díry v krajině" tak i na uzavření jedné i více stran některé s oblastí (cesta, pole, farma, atd...)
6) Pomocí kartičky se "STOHEM, lze získat ryby z rozšíření řeka (budou-li se nacházet v oblasti uzavřené kartičky se "STOHEM")
Na ukázku jsem do přílohy nahrál různobarevné rámečky se stohem a slepičkami... myslím, že to také nevypadá nejhůř.
Lúbi sa mi 1 a 3 obrázok...
Ten druhy má rovnakú farbu ako klasické opanstvo(chce to inú farbu) takže druhý nie.
A posledný žltý ma podobnú farbu ako cesty ktoré sú troška podobného otienu.. čiže by to mohlo spllývať