CarcassonneCZE @CarcassonneCZE Discord RSS

Vítejte na fóru věnovanému deskové hře Carcassonne! x


Avatar
RECENZE Mág a čarodějnice

téma založeno uživatelem LunarHexagon - 30.9.2021, 22:50 |

Uživatele, kteří přidali do tohoto tématu příspěvek: [ZRUŠIT filtrování příspěvků]
jansakos 1 LunarHexagon 1
#1
Mág a čaroděnice:
Rozšíření přidává 8 karet krajiny a figurky mága a čarodějnice, tyto figurky modifikují bodové ohodnocení cesty a nebo města, na které jsou přiloženy, mág dává body navíc a čarodějnice body bere, figurky lze umístit/přemístit pouze po přiložení kartičky s krajinou a symbolem klobouku z tohoto rozšíření

Odkaz na položku v Carcapedii:
Carcassonne 1:

[Pouze registrovaní a přihlášení uživatelé mohou zobrazit URL odkazy - klikněte ZDE pro přihlášení/registraci.]


Carcassonne 2 (Nová edice):

[Pouze registrovaní a přihlášení uživatelé mohou zobrazit URL odkazy - klikněte ZDE pro přihlášení/registraci.]


Carcassonne 3:

[Pouze registrovaní a přihlášení uživatelé mohou zobrazit URL odkazy - klikněte ZDE pro přihlášení/registraci.]



PLUSY
+práce s neutrálními figurkami může obohatit hru
+omezený počet pohybů těchto figurek pomocí znamení na kartičkách (maximálně 8 přiložení/přemístění mága anebo čarodějnice za normálních okolností), na rozdíl od víly
+tyto figurky jsou odstranitelné i drakem, takže bod k dobru za interakci s rozšířením


MÍNUSY
-čarodějnice a nebo přesunutí mága soupeřem pryč může podstatně rozhodit plány a snížit podstatně hodnotu města/cesty, dosti tím podporuje agresivní přístup ke hře
-nelze tyto figurky dát na kláštery a jim obdobné struktury
-obě figurky mají stejný tvar jako víla, jen jsou jinak velké, to může vést ke zmatení nových hráčů, hlavně s pojmenováním "magické" figurky v pravidlech
-pouze 8 kartiček může být dost málo pro větší hry
[Obrázek: green-meeple.png]L.H.[Obrázek: green-meeple.png]
[-] 1x   Chmura
#2
Text recenze:
Mág a čarodějnice přidává do hry osm karet krajiny a figurku čarodějnice a mága. Při přiložení jedné z těchto nových karet do krajiny musí hráč umístit jednu z těchto figur na neuzavřené město/cestu. Mág při uzavření oblasti přidává jeden bod za každou kartu, čarodějnice naopak body půlí.

Předně musím uznat jednu věc – rozšíření dokáže zamíchat s množstvím bodů, a to i dosti výrazným způsobem (hlavně u velkých měst). Rozšíření tedy při hře dokáže změnit některé priority. Líbí se mi i samotná myšlenka dvou neutrálních figur ve hře, navíc na rozdíl třeba od víly (na kterou ve hře mnohdy zapomínáme, hlavně co se bodů týče) se figury nehýbou každý tah (jen při vytažení jedné karty z rozšíření) a také nepřidávají bodový zisk každé kolo, ale vždy maximálně jednou za své působení, takže nekomplikují každý tah. Samotné karty jsou také fajn, příjemný mix karet ze základní hry s několika atypičtějšími kombinacemi. Také se mi líbí, že jsou si figury navzájem protipóly, každý hráč má tedy na výběr, zda se mu více vyplatí investovat do svých bodů, nebo někomu uškodit. To se dá ještě lépe využít při hrách více hráčů.

Co musím vytknout je způsob, jakými jsou vedeny interakce s figurkami. Pohyb figurek je vázán čistě na náhodu toho, kdo si kdy vytáhne kartu rozšíření. A jak jsem již zmínil, figury značně mění bodové ohodnocení oblastí, ve kterých se objeví. Vnímám to jako největší nevýhodu – pracně si postavíte velké město, náhle soupeř dostane kartu z rozšíření… a body jsou na polovině. Také musím vytknout spíše drobnost, ale za mne docela důležitou – tvar figurek. Samozřejmě, všechny figurky v Carcassonne se skládají z velmi jednoduchých tvarů, ale přece jen podobnost obou figurek mi už nejednou způsobila, že jsem umístil jednu figurku v domnění, že se jedná o tu druhou (to je samozřejmě o zvyku – figurky jsou bez problému rozeznatelné, krom velikosti i barevně). Více by se mi ale líbilo, kdyby měla každá figurka třeba jiný tvar pokrývky hlavy.

Přiznám se, že Mága a čarodějnici nemám moc v lásce. Samozřejmě, vede mě k tomu hromada racionálních důvodů uvedených výše, ale také jakási smůla při hraní tohoto rozšíření. Nemohu se zbavit dojmu, že tyto karty dostávám zřídkakdy a téměř vždy v nejméně vhodnou dobu, třeba kolo po uzavření velkého města, nejlépe s čarodějnicí. Přikládám to ale výhradně velkému podílu náhody.

Celkové zhodnocení: Dá se (ale pozor na výrazný podíl náhody)

PLUSY
+Rozšíření měnící hru
+Figurky nevyžadující pozornost každé kolo
+Možnost výběru (pomoct si/uškodit)
+Hezké kombinace karet


MÍNUSY
-Rozšíření měnící hru
-Velký podíl náhody
-Neoriginální tvar figurek
Na tento příspěvek ocením chválu i konstruktivní kritiku. Můžete mě kontaktovat do soukromých zpráv, nebo na Discordu. Děkuji.
[-] 1x   Chmura
Odpovědět




Uživatel(é) prohlížející tohle téma: 1 host(ů)