Nepřihlášený uživateli, vítej na našem fóru! Pro zpřístupnění všech funkcí, stahování obsahu a přístupu do sekce "Ke stažení" se prosím PŘIHLAŠ nebo ZAREGISTRUJ.
Vítejte návštevníku! Registrovat se
Přihlásit/registrovat se přes:
Zdravím,
dotaz začátečníků ...
Pravidlo vyhození karty, kterou nelze přiložit se logicky praktikuje už u prvních 12ti karet, že ?
Nemá tudíž někdo ponětí, proč jsou tedy navrženy nelogicky, když je v pravidlech napsáno, že nemožnost přiložení karty nastane pouze ve velmi výjimečném případě ?
Zatím to řešíme, v rozporu s pravidly, zpětným otočením karty do opačného směru, nechce se nám vyhazovat kartičky v první minutě hry ...
Děláme něco blbě ? Jak to řešíte vy ?
Zde ilustrativní příklad, jak to být nemá, ale jak to nevychází už na začátku hry ...
Ahoj, chyba je ve špatně položené kartičce (označil jsem ji na obrázku) ta je položená proti pravidlům tohoto rozšíření - měla by být otočená, tak aby řeka vedla směrem nahoru. Pravidla přikládám.
řeka začíná přece u pramene, mám to dobře
EDIT: OK omlouvám se, špatně jsem podíval . Ano máš to dobře!
ak by si to mal v takomto prevedení(ako je nižšie na obrázku) tak je všetko okej. Prosto nemôžeš stočiť rieku o 180 stupnov hned dvoma zakrutami rieky. "Hádam sa nemýlim" ak hej opravte ma
Je potřeba řeku stavět tak aby byla kompletní - aby se ti nestalo, že ti bude chybět třeba jezírko (konec).
Takže zapojit selský (Carcassonne) rozum a když ti třeba přijdou 4 zatáčky po sobě, tak je hold MUSÍŠ poskládat do tvaru schodů.
Jak uvádí @secretfranta , mají to v pravidlech přímo uvedeny, takže pokud člověk postupuje podle pravidel, tak by neměl být problém
Až na dvě výjimky se kartičky řeky mohou pokládat libovolně:
• Není dovoleno na dvou po sobě následujících kartičkách řeky zatočit (otočit) řeku o 180 stupňů.
• Není dovoleno spojit obě ramena řeky.
Poznámka:
-Myslím že v prvním příspěvku bylo hned první pravidlo porušeno 2x po sobě! V tom případě se opravdu může stát, že kartičku řeky najednou nelze přiložit!
-Na druhém obrázku v příloze jsem označil chybně položené kartičky.
Proto jak psal šmoula, nelze řeku točit zpět, ale spíše dělat "SCHODY".
@meht no este dve karticky su zle.
V Carcassonne plati v #1230
1. Ak pokladas karticku na ktorej je rieka, tak musis prilozit rieku k rieke, ale nesmies urobit U otocku.
2. Dalej plati, ze pri pokladani karticky musia sa hrany dotykat tak, ze luka je prilozena k luke, mesto k mestu a cesta k ceste.
V priklade ktory si poslal hned 4 karta na rieke s klastorom - cesta ide do luky k pramenu. Tato karticka ma byt otocena tak, ze cesta pojde do prava.
Zaroven ak by sa stala situacia ako tebe, ze nevies prilozit karticku, priklad, rieka v tretom stlpci tretia od hora, tak tuto karticku vyradujes z hry, pretoze ju nemozes polozit, kedze pripajas luku s ceste - toto by ale nenastalo, ak by si nerobil U zatazky - vid pripomienky vyssie.
If I may add, there was another placement mistake: the tile I mark with number 3 (after Chmura's 1 and 2) is pointing the road to a field. All features have to connect logically or be open, therefore that tile could have been placed only rotated 180 degrees (connecting river to river, field to field, leaving the road to point to the right, and putting a cloister in the game).
Pokud mohu přidat, došlo k další chybě umístění: dlaždice, kterou označím číslem 3 (po Chmurově 1 a 2), ukazuje cestu na pole. Všechny funkce se musí logicky spojit nebo být otevřené, takže ta dlaždice mohla být umístěna pouze otočená o 180 stupňů (připojení řeky k řece, pole k poli, opuštění silnice směřující doprava a vložení kláštera do hry).