CarcassonneCZE @CarcassonneCZE Discord RSS

Vítejte na fóru věnovanému deskové hře Carcassonne! x

Návštěvník, dovolujeme si tě pozvat na již 7. oficiální Carcassonne fórum sraz, který proběhne ve dnech od 30.10. do 1.11.2020 v Olomouci. Neváhej a přijď si poměřit své síly v tradičním turnaji, zúčastnit se workshopu výroby kartiček nebo mít možnost získat "oficiální" limitované minirozšíření. To a mnoho dalšího již brzy! Více informací a přihláška v odkazu ZDE. x


Avatar
Rozšíření ORLOJ
téma založeno uživatelem Chmura - 12.6.2020, 22:09
#1
Rozšíření ORLOJ

-Na 6. sraz bych rád vytvořil opět tématické rozšíření, které se bude týkat staré Prahy. Tentokrát jsem zvolil Pražský orloj. Rozšíření by mělo obsahovat 6 kartiček krajiny s městem a orlojem. Dále to bude karta 4x4 rozdělaná na 8 výsečí, které budou určovat různé akce, které se budou týkat jednoho, nebo několika hráčů. Po výseči se bude pomocí herní kostky pohybovat figurka.

-Kartička s orlojem se bude umisťovat podle běžných pravidel. Pokaždé, když některý z hráčů rozšíří město ve kterém je umístěna kartička s orlojem hází kostkou, která určí kam figurka doběhne na "hodinách osudu". V konečném bodování města přináší orloj dalších +5 bodů pro vlastníka tohoto města.

Jednotlivé figury na orloji symbolizují:
PÝCHU
LAKOMSTVÍ
SMRT (pomíjivost času)
ZÁVIST - akce: První hráč ztratí 10 bodů (ihned si je odpočte na počítadle bodů)
SOUCIT - akce: Poslední hráč získá 10 bodů (ihned si je započítá na počítadle bodů)
ANDĚL
ŠTĚDROST -
SKROMNOST

Poznámka:
-Toto je zatím samozřejmě jen nástřel a nebráním se žádnému dobrému nápadu u jednotlivých akcí "hodin osudu". A samozřejmě uvítám každý dobrý nápad na vylepšení tohoto rozšíření.
Mrknutí
Chmura Zelený meeple
#2
Normalne zacinam lutovat, ze neviem dojst ;-(
Odpovědět
#3
Tady je ukázka jak by mohla vypadat karta s "Hodinami osudu". Zde je karta ještě bez jednotlivých symbolů. Na každých přesýpacích hodinách bude jeden ze symbolů. Vždy to bude protiklad.

Pýcha - Skromnost, Lakomství - Štědrost, Závist - Soucit, Smrt (pomíjivost) - Anděl (věčnost)

Přiložené soubory Miniatury
   
Chmura Zelený meeple
Odpovědět
#4
(13.6.2020, 1:27)Chmura Tady je ukázka jak by mohla vypadat karta s "Hodinami osudu". Zde je karta ještě bez jednotlivých symbolů. Na každých přesýpacích hodinách bude jeden ze symbolů. Vždy to bude protiklad.

Pýcha - Skromnost, Lakomství - Štědrost, Závist - Soucit, Smrt (pomíjivost) - Anděl (věčnost)

A v které edici se toto rozšíření bude prodávat? Doufám že v nové Usměvavý vypadá lákavě a díky této velké kartě se to vyrovná klasickým rozšířením a ne jenom jedné promo kartičce Usměvavý ale palec nahoru  Palec nahoru
Odpovědět
#5
Pěkný nápad
[-] 1x Chmura
[Obrázek: vBn7y21.png]
Odpovědět
#6
Rozhodl jsem se, že toto rozšíření bude pro původní edici hry! Samozřejmě, že je možné že bude časem přepracováno i do Nové edice.

-Do přílohy přikládám první tři kartičky s Pražským orlojem. Mrknutí

Přiložené soubory Miniatury
           
Chmura Zelený meeple
Odpovědět
#7
Kartičky se povedly :)
[-] 1x Chmura
[Obrázek: vBn7y21.png]
Odpovědět
#8
Finální verze kartiček s pražským orlojem. Vítěz

 -Již uveřejněné kartičky byly ještě dodatečně upraveny! Mrknutí  Doufám, že se vám budou líbit!

Přiložené soubory Miniatury
   
Chmura Zelený meeple
Odpovědět
#9
Tak jsem dnes konečně dokončil startovní 4 kartu k rozšíření Orloj!

Vše by mělo fungovat následovně:
 Na začátku hry bude na této startovní kartě bude umístěna figurka (mohla by mít bílou barvu) na hodiny s číslem 1. Ve chvíli, kdy bude rozšířeno město ve kterém je umístěna kartička s orlojem a případně může na právě přiloženou kartu umístit svoji figurku. Poté je hra přerušena. A hráč, který tuto kartičku přiložil hází kostkou. O hodnotu, která padne na herní kostce posune bílou figurku na startovní kartě o příslušný počet pozic v případě, že padne číslo větší než 4 figurka projde znovu přes toto číslo na příslušnou pozici.

Nyní následuje akce, které jsou zobrazeny na příslušných přesýpacích hodinách (1 - 4)!
Hráč vybere jednu ze tří variant:
A) Vybere první akci hodin.
           nebo,
B) Vybere druhou akci hodin.
           nebo,
C) Vybere obě akce hodin

Po dokončení akce přesýpacích hodin, dojde k započtení bodů.

Akce:

1) ANDĚL -
    SMRT -

2) PÝCHA -
    SKROMNOST -

3) LAKOMSTVÍ -
    ŠTĚDROST -

4) ZÁVIST - První hráč ztratí 10 bodů (ihned si je odpočte na počítadle bodů)
    SOUCIT - Poslední hráč získá 10 bodů (ihned si je započítá na počítadle bodů)

-Zatím mám rozmyšlenou akci u přesýpacích hodin číslo 4. Jestli má někdo z vás nějaký návrh na příslušné akce, které by odpovídali příslušným vlastnostem tak sem s nimi!


V příloze jsou kompletní hodiny osudu. Mrknutí

Přiložené soubory Miniatury
   
Chmura Zelený meeple
Odpovědět
#10
Nápad:

Anděl - hráč vybere jednoho z protihráčů, který může umístit svou figurku na hrací plán, i když není zrovna na tahu.  
Smrt - hráč vybere jednu figurku protihráčů, "která musí zemřít". Tzn. vrací se do zásoby daného protihráče.
Odpovědět
#11
(22.6.2020, 16:31)Tereza Turková Nápad:

Anděl - hráč vybere jednoho z protihráčů, který může umístit svou figurku na hrací plán, i když není zrovna na tahu.  
Smrt - hráč vybere jednu figurku protihráčů, "která musí zemřít". Tzn. vrací se do zásoby daného protihráče.

 Proč ne! Zní to zajímavě. Palec nahoru
Chmura Zelený meeple
Odpovědět
#12
Lakomství: hráč si vybere jednoho protihráče a tomu sebere 2 body které sobě přidá.
Štědrost: všem ostatním hráčům se přidají 2 body, ale aktivní hráč může za svoji štědrost hrát ještě jednou .

Body jsem jen plácnul, můžou se ve finále lišit

Jinak teda obrázky v hodinách jsou moc povedené...

​​​​​​Na kartu bych přidal ještě jednu cestu -přijde mi, že jich tam je málo..
Odpovědět
#13
Ohohoho, tak to bude dobre rozsirenie Mrknutí Anjel by som mozno trocha pomenil, aby to nebolo ze konkretny hrac, mozno ze sa musi hodit kocka a ten kto hodi najviac, tak ten to dostane, pri zhode, ti co maju najviac haci dovtedy kym sa neurci vytaz.
Odpovědět
#14
Na startovní kartě přidána další cesta. Mrknutí Může být?

 -Jsem moc rád, že se obrázky líbí! Nebylo ani trochu lehké vymyslet předlohy. Za nakreslení děkuji mojí dceři!

Přiložené soubory Miniatury
   
Chmura Zelený meeple
Odpovědět
#15
Tak jsem dnes začal s výrobou rozšíření na sraz!

 -Zadní strany start karty mám nalepeny a vyřezány. (V příloze přidán obrázek rubové strany, aby jste se mohli těšit!). Mrknutí

Přiložené soubory Miniatury
   
Chmura Zelený meeple
Odpovědět
#16
Zde jsou navrhované akce přesýpacích hodin:

PÝCHA -
SKROMNOST -

LAKOMSTVÍ - Hráč si vybere jednoho protihráče a tomu sebere 5 bodů které sobě přidá.
ŠTĚDROST - Všem ostatním hráčům se přidá 5 bodů, ale aktivní hráč může za svoji štědrost hrát ještě jednou.

ANDĚL - hráč vybere jednoho z protihráčů, který může umístit svou figurku na hrací plán, i když není zrovna na tahu. 
SMRT - hráč vybere jednu figurku protihráčů, "která musí zemřít". Tzn. vrací se do zásoby daného protihráče.

ZÁVIST - První hráč ztratí 10 bodů (ihned si je odpočte na počítadle bodů).
SOUCIT - Poslední hráč získá 10 bodů (ihned si je započítá na počítadle bodů).


Případná další úprava a návrhy vítány!
Chmura Zelený meeple
Odpovědět
#17
No to zneje tak dobre, ze mi nic nepada Mrknutí
Odpovědět
#18
Je výhodné někdy neprovést obě akce?
Za mě bych dal jen 1. nebo 2. akci...
Potom by pýcha / skromnost mohla fungovat tak, že hráč dá figurku z hodin osudu do některé z oblasti a to takto: na "stojáka" - pýcha... Po uzavření 3 body za kartičku, nehledně na to co je to za oblast (cesta, město, s hostincem, s katedrálou) .. Nebo na "ležáka" -skromnost - 1 bod za kartičku v oblasti, nehledně na to co je to za oblast.
Pokud by se oblast ukončila nebo by se mělo figurkou po hodinách pohybovat, tak by figurky šla zpátky na hodiny osudu pokračovalo se dále...
Odpovědět
#19
Neviem to uz mi pripomina Wheel of Fortune, ci?
Odpovědět
#20
(25.6.2020, 9:33)Bumsakalaka Neviem to uz mi pripomina Wheel of Fortune, ci?

Přiznávám, že na první pohled se podobnost může jevit, ale hodiny osudu mají:
-jiný rozměr
-figurka na hodinách chodí jiným způsobem
-prvky jsou jiné

Až si rozšíření zahrajeme, tak budeme vědět více, resp. které je lepší  Mrknutí
Odpovědět




Uživatel(é) prohlížející tohle téma: 1 host(ů)


This forum uses Lukasz Tkacz MyBB addons.