Vítejte na fóru věnovanému deskové hře Carcassonne! x


Avatar
PRAVIDLA-DOTAZ DOTAZY NA PRAVIDLA - Rozšíření OPAT (Nová edice)
téma založeno uživatelem Katka Slaninová - 4.11.2017, 11:46
#1
Ahoj, v Carcassonne jsem takřka začátečník, proto prosím vás zkušenější o radu. Měla jsem zabrané opatství opatem a na poslední kartičce pro uvolnění opata byla zahrádka. Mohu opata, který se mi v tom kole vrací ihned položit na zahrádku? Díky Katka
#2
Ahoj a vítej na fóru,
podle mě nemůžeš. Nejdřív se umisťují figurky a pak vyhodnocují oblasti...
Odpovědět
#3
Tak jak popisuješ svůj tah tak to provést NELZE! Na všechny figurky se vztahují pravidla použití figurky při tahu hráče.

1. Umístíme kartičku.

2. Na právě umístěnou kartičku můžeme umístit svoji figurku.

3. Uzavřeme-li právě přiloženou kartičkou danou oblast vyhodnotíme a figurky se vrací zpět do zásoby hráče.
   -Ne tedy znovu další umisťování vrácené figurky!!!  (Toto je možné až v dalším tahu!)

poté začíná tah dalšího hráče


Pravidla pro Opata CITACE:

Pravidla hry

Opata může hráč umístit ve svém tahu místo svojí figurky. Lze jej umístit pouze na klášter nebo zahradu, ve kterých zatím není umístěn žádný mnich ani opat - platí pro něj běžná pravidla pro nasazení figurky.
Pokud je klášter nebo zahrada s opatem obklopena osmi kartičkami, získá hráč 9 bodů a figurka se vrací hráči zpět do zásoby.

Opat má v průběhu hry ještě následující pravidla:
Přiloží-li hráč kartičku do krajiny a neumístí na ni svou figurku, může si vzít svého opata zpět do své zásoby. Pokud si hráč vezme opata z nedokončeného klášteru nebo zahrady, vyhodnotí se tato oblast stejným způsobem jako nedokončený klášter na konci hry.
Na zahradu může být umístěna pouze figurka opata.
Při závěrečném vyhodnocení se opati hodnotí stejným způsobem jako mniši.


ODKAZ NA STAŽENÍ PRAVIDEL ZDE:

[Pouze registrovaní a přihlášení uživatelé mohou zobrazit URL odkazy - klikněte ZDE pro přihlášení/registraci.]

Chmura Zelený meeple
Odpovědět
#4
Od uživatele

[Pouze registrovaní a přihlášení uživatelé mohou zobrazit URL odkazy - klikněte ZDE pro přihlášení/registraci.]

mě přišel tento dotaz:

"Koukal jsem na pravidla k rozšíření opata z nového Bigboxu 2017 a není úplně jednoznačné z pravidel, jak to je s předčasným návratem opata zpět. Ty uvádíš v popisku v pravidlech, že po přiložení kláštera/zahrady a neumístění figurky, ale z pravidel to chápu tak, že lze vrátit zpět kdykoli, kdy nepřiložím družiníka. Tohle jsem také našel na zahraničních forech. Jak to tedy je správně? Dík za odpověď."

Já za tento dotaz děkuji!

-Narazil jsem na tuto kolizi v pravidlech Opata při tvorbě Meeplepedie.  Je zde v rozporu popis pravidel se zavádějícím obrázkem!

CITACE PRAVIDEL:
"Opat má však zvláštní vlastnost navíc. Pokud ve svém tahu neumístíte žádnou figurku, můžete si místo toho vzít zpět do zásoby svého opata z neuzavřeného kláštera nebo zahrady a započítat si body podle jeho aktuální situace."

U obrázku se píše:
"Ve svém tahu můžete například přiložit kartičku se zahradou a neumístit žádného družiníka. Místo toho si můžete vzít zpět do zásoby svého opata z neuzavřeného kláštera a získat za něj 6 bodů."
____________________________________________________________________________________________

Myslím si tedy, že u obrázku je zvolen špatný příklad s kartičkou se zahradou. Myslí si svoje
Zde můžeme podle slova "například" vyvodit jen jediné, že zde může být přiložena i "například" jiná kartička!

ZÁVĚR: Když hráč přiloží kartu krajiny a neumístí na ni "žádnou" figurku (zde zdůrazňuji slovo ŽÁDNOU! tedy ani například: vílu, dílek věže....atd) může (ale nemusí) si vzít svého opata zpět a započítat si tak doposud získané body touto figurkou.
[-] 1x Eldenroot
Chmura Zelený meeple
Odpovědět
#5
DOTAZY NA PRAVIDLA - Opat

ahoj ještě jednou všem.
prosím o radu k zahradám.
1)do zahrad mohu jen opata nebo i obyčejného družníka. 
2) a zahrady mohou bojovat o vliv se Svatyní jako klášter

děkuji a hrám na stole zdar
Odpovědět
#6
1) Na zahradu může být umístěna pouze figurka opata.

2) Zahrady nemohou bojovat o vliv se svatyní (kultovním místem) ani s klášterem.
[-] 1x Eldenroot
Chmura Zelený meeple
Odpovědět
#7
Tak jak napsal Chmura výše, souhlasím s jeho výkladem pravidel. Kdyby byla ještě nějaká potíž, tak prosím dej vědět  Mrknutí
[Obrázek: vBn7y21.png]
Odpovědět
#8
Ahoj všem, měl bych dotaz k pravidlům. Jedná se mi o kostely a zahrady (s opatem), pokud si neoznačím kostel když přikládám kartu, tak v dalším kolem si kostel může označi kdokoliv kdo přiloží kartu ke kostelu (zahradě)? 

[Obrázek: 51797980_1985168704924424_58884415405309...e=5CF9CD2C]
Odpovědět
#9
V pravidlech je jasně psané, že figurku lze umístit jen na právě přiloženou kartičku. Takže v dalším tahu už ne. A týká se to i opatů.
Odpovědět
#10
(16.2.2019, 18:15)Kamzik V pravidlech je jasně psané, že figurku lze umístit jen na právě přiloženou kartičku. Takže v dalším tahu už ne. A týká se to i opatů.

Díky za odpověď.
Odpovědět
#11

[Pouze registrovaní a přihlášení uživatelé mohou zobrazit URL odkazy - klikněte ZDE pro přihlášení/registraci.]

- obrázek nelze zobrazit, prosím zkus ho znovu přidat nebo vložit odkaz na zobrazení
[Obrázek: vBn7y21.png]
Odpovědět


Pravděpodobně související témata…
Téma Autor Odpovědi Shlédnuto Poslední příspěvek
  PRAVIDLA-DOTAZ DOTAZY NA PRAVIDLA - Různá rozšíření Sleepy 129 27777 28.4.2020, 11:35
Poslední příspěvek: Eldenroot
  PRAVIDLA-DOTAZ DOTAZY NA PRAVIDLA - Katapult Losos 6 534 10.2.2020, 16:10
Poslední příspěvek: LunarHexagon
  PRAVIDLA-DOTAZ DOTAZY NA PRAVIDLA - Kruhy v obilí Chmura 4 1221 8.11.2019, 15:28
Poslední příspěvek: Eldenroot
  PRAVIDLA-DOTAZ DOTAZY NA PRAVIDLA - Hostince a katedrály Gabča Halasová 7 2199 26.2.2019, 21:20
Poslední příspěvek: Chmura
  PRAVIDLA-DOTAZ DOTAZY NA PRAVIDLA - Hrabě z Carcassonne StepanK. 6 2604 10.2.2019, 12:34
Poslední příspěvek: Chmura



Uživatel(é) prohlížející tohle téma: 1 host(ů)


This forum uses Lukasz Tkacz MyBB addons.