CarcassonneCZE @CarcassonneCZE Discord RSS

Vítejte na fóru věnovanému deskové hře Carcassonne! x


Avatar
PRAVIDLA-VYŘEŠENO starosta, statek, výměna zajatců
téma založeno uživatelem Radous - 7.10.2014, 10:21

Uživatele, kteří přidali do tohoto tématu příspěvek: [ZRUŠIT filtrování příspěvků]
Chmura 1 Curuj 1 Eldenroot 1 peťul 1 Radous 1 rpo7 1
#1
Zde jsou některé záležitosti, které stojí za ujasnění.

a) Starosta
Počítám, že starostu mohu umístit do neobsazeného města, které aktuálně nemá žádný štít. Starosta tam tedy nyní bude, nicméně nemá sílu ani jednoho rytíře. Je pro mého protihráče možné v jeho tahu přiložit k tomuto rozestavěnému městu další kartu s městem a přidat si tam svého rytíře, aniž by se musel „přikrádat“, jak je v jiných případech zvykem? Nebo tam zkrátka mám figurku a i když ta má zatím sílu nula (jako by tam nebyla), tak se soupeř musí přikrádat?

b) Statek
Po jeho přiložení se daná louka hodnotí co město to 3 (s prasátkem 4) body pro hráče s převahou sedláků (nebo při „remíze“ pro všechny na dané louce zúčastněné hráče). Sedláci se pak vrací do zásoby hráčům. Přestože se jedná o můj statek a teda „mou“ louku, nemohu si na danou louku v některém z následujících tahů opět rovnou přidat sedláka, musím se k ní „přikrádat. Chápu to tak správně? Přičemž při dalším vyhodnocení původní – nyní rozšířené - louky budou mít uzavřená města hodnotu 1 (2) body pro zúčastněné

c) Statek
Statek se umísťuje do středu čtyř kartiček. Když se hýbe drak, stačí, aby přilétl na jakoukoliv z těchto kartiček a statek se vrací k majiteli. Je to tak? Pravdou je, že mě jiný způsob ani nenapadá.

d) Výměna figurek (po akci věží)
Chci provést dle pravidel okamžitou výměnu zajatců, přičemž soupeř má v držení více různých mých figurek. Vybírám si já, kterou chci získat zpět? Např. zajmu soupeřova stavitele, on má ve svém držení mého malého i velkého panáčka. Mohu po něm já chtít velkého, nebo to bude na něm, jakého mi vymění? Jde o to, že on by mi jistě dal naschvál toho malého, kdyby nerozhodoval iniciátor výměny. V tom spočívá princip otázky.
Pokud chci figurky vykoupit, tak předpokládám, že si od soupeře vybírám ty, které chci. Zde problém získání požadované figurky z většího množství není.
#2
Jsem v práci a nemám momentálně u sebe návody :) Každopádně si myslím že by to mělo být takto:

a) Myslím si, že starostu můžeš umístit až poté co máš ve městě aspoň jednoho meepla. Starostu tam přidáš až potom, co už to město jakoby vlastníš.

b) Ne, nemůžeš si přidat sedláka, funguje to jako rytíři ve městech. Samozřejmě můžeš to ale udělat tak, že si začneš dělat druhou louku, na kterou umístíš sedláka a tuto louku spojíš v nějakém dalším tahu s tvou loukou původní obsahující statek.

c) Ano, máš pravdu - statek by se měl vrátit majiteli.

d) Zde záleží na domluvě hráčů - my osobně, když hrajeme s tímto rozšířením, tak v případě výměny zajatců, kdy jich je více k výměně, tak jde vždy stejný kus za stejný kus (malý meeple za malého; velký za velkého; stavitel za stavitele; ...). Pokud ale zbývá pouze jeden a není výběru, tak se mění to co je (takže v tomto případě i malý za velkého atd.).

Možná se mýlím, co ostatní na to? ;)
Odpovědět
#3
a) Starosta se do města umísťuje samostatně (Může se tam umístit i v případě že ve městě není žádný erb.), poté se počítá za tolik figurek, kolik je ve městě erbů. Bodovou hodnotu města starosta neovlivňuje. Pokud se město uzavře a ve městě není žádný erb, hráč za starostu nedostane žádné body.

b) Ano

c) Statek být sebrán drakem nemůže. Pokud se drak dostane na kartičky kde je umístěna stodola, zůstane stodola stát na místě a plní dál svoji funkci.

d) Výměnu zajatců hrajeme tak že si hráč může vybrat kterou ze zajatých figurek chce vrátit zpět.


EDIT: Aktualizovány informace u otázky C.
[-] 1x   Eldenroot
Odpovědět
#4
oživím, nakoľko som rozšíril zbierku o 5. rozšírenie
k otázke C)
v pravidlách je písané, že statok môže  byť vrátený do zásoby drakom. je to v CZ aj SK pravidlách (som to kontroloval len preto, že v inej hre je v týchto dvoch jazykoch rozpor štýlom "môže" a "nemůže" :D ). logika by mi vravela, že drak na statok nemôže ani pomyslieť. ale mechanika hry by zmysel trochu dávala
Zháňam rozšírenie Obliehanie. Keby si na ne niekde natrafil za rozumnú cenu, daj vedieť :)
[-] 1x   Chmura
Odpovědět
#5
Pokud se budeme držet Complete Annotated Rules z CC:

Dragon diet plan (dragon cannot eat): barn, tower piece, fairy, bridge, castle, ferry,
gold, tunnel token, plague token, little building token, catapult token, landscape tile.

Drak nemůže sníst stodolu.
Radim
[-] 3x   Chmura, Curuj, Eldenroot
Odpovědět
#6
(10.5.2017, 10:19)rpo7 Napsal(a): Pokud se budeme držet Complete Annotated Rules z CC:

Dragon diet plan (dragon cannot eat): barn, tower piece, fairy, bridge, castle, ferry,
gold, tunnel token, plague token, little building token, catapult token, landscape tile.

Drak nemůže sníst stodolu.

 Ano je to tak domy drak prostě nežere! Doporučuji celkový souhrn v tabulce od @peťul a "Družiníci" (viz příloha).

(9.5.2017, 21:54)Curuj Napsal(a): oživím, nakoľko som rozšíril zbierku o 5. rozšírenie
k otázke C)
v pravidlách je písané, že statok môže  byť vrátený do zásoby drakom. je to v CZ aj SK pravidlách (som to kontroloval len preto, že v inej hre je v týchto dvoch jazykoch rozpor štýlom "môže" a "nemůže" :D ). logika by mi vravela, že drak na statok nemôže ani pomyslieť. ale mechanika hry by zmysel trochu dávala

 Originální pravidla bych bral s rezervou jsou v nich BOHUŽEL CHYBY! Naštvaný

Přiložené soubory Miniatury
   
Chmura Zelený meeple
Odpovědět


Pravděpodobně související témata…
Téma Autor Odpovědi Shlédnuto Poslední příspěvek
  PRAVIDLA-VYŘEŠENO Starosta/vozíček x Dopisy/věže LunarHexagon 15 4831 29.8.2018, 21:06
Poslední příspěvek: Eldenroot
  PRAVIDLA-VYŘEŠENO Tajná chodba a statek lucy 5 3472 21.1.2017, 20:45
Poslední příspěvek: Miroslav Váša



Uživatel(é) prohlížející tohle téma: 1 host(ů)