CarcassonneCZE @CarcassonneCZE Discord RSS

Vítejte na fóru věnovanému deskové hře Carcassonne! x


Avatar
PRAVIDLA-VYŘEŠENO pravidla ohledně stavitele
téma založeno uživatelem Radous - 4.10.2014, 8:06

Uživatele, kteří přidali do tohoto tématu příspěvek: [ZRUŠIT filtrování příspěvků]
Bumsakalaka 2 Chmura 2 Dupi 4 Eldenroot 3 peťul 2 Radous 2 Ramsses 2 šmoula 1 Tomáš 1
#11
Několik odpovědí k příspěvkům od @Dupiho

A) Stačí přiložit novou kartičku a umístit rytíře.

B) Hráč2 na toto kartičku může umístit stavitele. Nezáleží na tom jestli v dané oblasti už stojí stavitelé jiných hráčů.

C) Pokud se uzavře město nebo cesta ve které stojí osamocený stavitel. Nedostane hráč po dokončení oblasti za tohoto družiníka žádné body, pouze se mu vrátí do zásoby.

Starosta - Pokud se dokončí město ve kterém není žádný erb nezíská hráč za starostu žádné body.

EDIT:
Přeškrtnuté odpovědi jsou nesprávné !!!
[-] 1x   Dupi
Odpovědět
#12
Konecne som sa docital k odpovediam. Z mojho pohladu: Ak odpovedam na otazku 'Ano/Nie', bolo by vhodne aj napisat, na zaklade coho som usudil odpoved. Preto budem pridavat citaty z manualu(S-CAR v7.3.pdf):

@Radek Feix: Pokud mi protihráč drakem (či kartičkou s princeznou) z doposud jen mého rozestavěného města vyhodí rytíře, beru si spolu s ním i svého stavitele, kterého jsem tam měl taky?

Ano (str. 37, 5. odstavec): "When a player’s last thief or knight is removed from a road or city with a builder, the player takes his builder, putting it in his supply" >>> stavitel nemoze byt sam. Vzdy musi byt so zlodejom alebo s ritierom. Podobne to plati aj pre prasiatko. (str. 38): "If the last farmer of the owner of the pig is removed from the farm with the pig, then the pig is also returned to the player.(((65))) Otherwise the pig remains on the farm to which it was deployed until the end of the game". 
K tomu patri poznamka pod ciarov (((65))): This is a consequence of the rule that builders and pigs are not followers, and it also applies when the last thief or knight is removed from a road or city which includes the builder. Under the old rules, the builder or pig remained in play, and the builder continued to generate double-turns. Under the current rules, the builder and pig are dependent on followers for deployment, and cannot remain in play without them.

@Dupi:
A) Otazka nema zmysel, pretoze stavitel nemoze byt sam. (Vid odpoved vyssie)
B) Ano, moze sa pridat stavitel. (str. 36): "A builder can be deployed even if there are thieves, knights, or builders of other players on the road or city."
C) Opat otazka nema zmysel. (Vid prva odpoved). Navyse jeho sila je rovna nule (podobne ako starosta v meste bez erbov alebo prasiatko na luke). (str. 37, 4. odstavec): "The builder is not counted when calculating the majority."
[-] 1x   peťul
Odpovědět
#13
Zdar lidi,
dnes jsem zabrousil náhodou na toto téma a zjistil jsem, že stavitele a prasátko hrajeme trochu odlišně od toho, k jakému závěru jste zde došli.

Jde o situaci, kdy drak nebo věž osamostatní stavitele ve městě či na cestě. (podobně je to s prasátkem na louce) My ho necháváme na místě kam byl umístěn a k jeho navrácení dojde až uzavřením oblasti. Stojí tam a čeká bez bonusové funkce, zda se k němu opět nepřipojí jeho družiník, pak případně pro něho v dalším kole po připojení plní opět svoji funkci.

Proč?

V případě "sežrání" stavitele spolu s družiníkem zasahujeme do herní situace na jiné kartě než kam má drak dosah (až na vzácné výjimky totiž nestojí družiník se stavitelem na stejné kartě). Věží můžeme zajmout pouze figurky družiníků, ne však stavitele a prasátko, takže bychom působili věží na figurky nad kterými nemá "žádnou moc".

Důsledek?

Následnou snahou připojit zpět ke svému staviteli nebo prasátku nového družiníka, vzniká boj o opuštěnou oblast s bonusem pro předchozího majitele.

Hrajete to někdo stejně?
Odpovědět
#14
Ahoj @Ramsses ,
no hrate to zle Mrknutí
1. Prasiatko aj Stavitela zozerie drak velmi rad, totiz jedine postavicky, ktore su odoslne voci Drakovi je Vila a Ucitel. Dokonca aj Vagon drak zozerie, pretoze sa v nom vezie minimalne vodic Mrknutí Zaroven prasiatka tvoria zakladnu cast stravovania drakov ako takych, no kedze je v hre viac panacikov, tak zerie hlavne ich. Ale berme prasiatko ako dezert.
Pravidla:
Základní orientační pravidlo zní: drak žere všechno z masa a kostí. Verze hry figurka Základní hra družiník Základní hra opat Rozšíření 1 velká figurka Rozšíření 2 stavitel Rozšíření 2 prasátko Rozšíření 4 figurka na věži Rozšíření 5 starosta Rozšíření 5 vůz (má velmi chutnou osádku) Rozšíření 9 pastýř (včetně ovcí u pastýře)
Tu nie je spominane 10-te rozsirenie, lebo este nevysla reedicia Princeznej a draka, ktora by to riesila, a pravidlach pre Cirkus na to nejako zabudli ;-(

2. Zaroven Prasiatko je specialna fikurka ale nie je postavicka, preto ak luka pride o vsetkych farmarov, tak sa prasiatko automaticky stahuje z hry (toto nie je priamo v ceskych ani slovenskych pravidlach, ale vychadza sa z pravidiel pre Stavitela vid nizsie, mozno existuju inojazycne pravidla, ktore to exaktne pisu).
3. Obdobne to plati pre Stavitela, ak mesto pride o posledneho Rytiera, tak sa Stavitel automaticky vracia hracovi. To iste inak plati aj pre princeznu, ak zoberie z mesta posledneho Rytiera, tak sa stavitel analogicky vracia jeho hracovi.
Pravidla:
Sežere-li drak ve městě poslední figurku hráče, který v něm měl i stavitele, musí daný hráč svého stavitele z herního plánu také odstranit.

Viac najdes priamo v pravidlach vid: 

[Pouze registrovaní a přihlášení uživatelé mohou zobrazit URL odkazy - klikněte ZDE pro přihlášení/registraci.]

Odpovědět
#15
O tom, že si drak rád smlsne na prasátku se stavitelem nepolemizuji, ale pouze v případě, že stojí na kartě kterou navštívil drak. O stažení těchto dvou figurek ze hry. pokud již nemají v rozestavěné oblasti svého družiníka jsme však v  pravidlech obsažených v českých edicích nenašli žádnou zmínku, proto se nám zdálo logické opuštěné figurky stavitele nebo prasátka ponechat ve hře.
Odpovědět
#16
(21.7.2020, 14:41)Ramsses Napsal(a): O tom, že si drak rád smlsne na prasátku se stavitelem nepolemizuji, ale pouze v případě, že stojí na kartě kterou navštívil drak. O stažení těchto dvou figurek ze hry. pokud již nemají v rozestavěné oblasti svého družiníka jsme však v  pravidlech obsažených v českých edicích nenašli žádnou zmínku, proto se nám zdálo logické opuštěné figurky stavitele nebo prasátka ponechat ve hře.
Přiznám se, že draka moc nehráváme, ale pokud o tom v pravidlech není zmínka, tak si můžete vybrat a hrát podle sebe...Mrknutí
Na druhou stranu, ať si zvolíte jakoukoliv možnost, tak se alespoň může změnit strategie hry jako taková. Pokud ti stavitel zůstane ve městě/na cestě sám, tak hold musíš udělat vše pro to, aby jsi jej mohl znovu používat. Nebo po domluvě s ostatními hráči si může majitel vybrat, zda li ho tam nechá nebo ne...
No já osobně bych do snažil prosadit, že tam stavitel zůstane i bez družníka a pokud tam přiložíš kartičku, tak jedeš ještě jednou - protože tam je stavitel Mrknutí (i když to asi není správné řešení) - ono záleží jak se člověk na ty pravidla podívá  Myslí si svoje
... No, ale vše je na domluvě s ostatními  Chamtivý
Odpovědět
#17
Vše řeší příspěvek číslo 12!

PŮVODNÍ PRAVIDLA
V původních pravidlech nebylo nijak řešeno vrácení prasátka a stavitele po odstranění příslušné figurky lupiče, rytíře a sedláka ze hry. Řešením bylo uzavřít příslušnou oblast a získat alespoň stavitele nazpět (prasátko zůstávalo až do konce hry na svém místě). Po přiložení další kartičky do rozestavěné oblasti se stavitelem, a případné rozšíření louky s prasátkem generovaly tyto osamocené figurky alespoň dvojité tahy pro své majitele.

NOVÁ EDICE
Teprve v nové edici hry došlo k úpravě!
Po odstranění všech figurek (myšleno stejné barvy jako je stavitel) z města, nebo cesty se figurka stavitele vrací svému majiteli.
Analogicky je nakládáno i s prasátkem (to ale již řeší kompletní anotovaná pravidla!) Vychází se zde s toho, že figurka stavitele a prasátka nepatří mezi figurky družijníků a proto nemůže působit samostatně!
Chmura Zelený meeple
Odpovědět
#18
No ono je este otazka, ci hrate povodnu alebo novu verziu hry. Lebo ako som pisal, co sa tyka stavitela, tam to je exaktne napisane, ale opat len pre mesto.

Sežere-li drak ve městě poslední figurku hráče, který v něm měl i stavitele, musí daný hráč svého stavitele z herního plánu také odstranit.

Totiz tych rozsireni je uz tak vela, ze vlastne ani vydavatel nevie, ako riesit tieto pravidla pre vsetky rozsirenia naraz. Navyse niektori vydavatelia pre ine jazyky si daju tu namahu a vyriesia tieto pravidla ale nie vsetky sa nasledne dostanu do ostatnych jazykovych mutacii.

Cize ak ideme cisto podla ceskych pravidiel C2 (novej edicie), sorry pravidla C1 nebudem riesit, kedze je "úzus", ze sa hra podla najnovsich pravidiel. Prasiatko by si mal nechat na luke, nakolko pravidla nic nehovoria o tom, ze ho mas stiahnut, a zaroven ak mas tavitela na ceste, tak ho mas nechat tiez, kedze pravidla hovoria len o situacii v meste.
Odpovědět
#19
Ano to je pravda, ale jen za předpokladu, že jsou oficiální česká pravidla bez chyby.... Myslí si svoje

Podobné exesy v pravidlech se již řešili u původní edice a vydavatel je neopravil ani v dotisku jednotlivých rozšíření!

Z tohoto důvodu vznikla Complete Annotated Rules (nejnovější verze 7.4)

ODKAZ:

[Pouze registrovaní a přihlášení uživatelé mohou zobrazit URL odkazy - klikněte ZDE pro přihlášení/registraci.]



Zde je například téma, které tyto chyby v původní verzi pravidel řeší:  Chyby v pravidlech od Albi a MINDOKu

ODKAZ:

[Pouze registrovaní a přihlášení uživatelé mohou zobrazit URL odkazy - klikněte ZDE pro přihlášení/registraci.]

Chmura Zelený meeple
Odpovědět


Pravděpodobně související témata…
Téma Autor Odpovědi Shlédnuto Poslední příspěvek
  PRAVIDLA-VYŘEŠENO DOTAZY NA PRAVIDLA - Kupci a stavitelé Joachim 10 14 5 214 16.4.2022, 23:53
Poslední příspěvek: Bumsakalaka



Uživatel(é) prohlížející tohle téma: 1 host(ů)